Fälttävlingarna 2009

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare Jippjapp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 34
  • Visningar Visningar 4 875
Sv: Fälttävlingarna 2009

Det blir verkligen svårt att välja eftersom man vet nada om tävlingarna. Men hur som haver ser jag verkligen framemot att komma till sverigeland! :) Vad brukar en startavgift ligga på? Med boxplats och alles?

Det blir verkligen svårt att välja eftersom man vet nada om tävlingarna. Men hur som haver ser jag verkligen framemot att komma till sverigeland! :) Vad brukar en startavgift ligga på? Med boxplats och alles?

Du det är så otroligt varierande, jag betalade för en * start i Segersjö inklusive box och vet. avgift 2100kr dvs 1100 startavgift inklusive vet och 1000 för boxen

Gärds tog väl 700 i startavgift för * inkl vet. ?

Sämsholm * tog 500 exkl vet. avgift och 300 för box en natt.

Tranemo * tog 350 exkl vet. och 300 för box en natt.

Man får nästan räkna med som i ditt fall som säkert måste ha box i 2 nätter runt 1500 spänn minst per tävling.

Vi försökte med det förra året men tyvärr är klubben totalt ointresserad trots att vi har tillgång till "eget" ridhus osv. Och man måste ju ha en klubb bakom, eller gäller det bara för pay and jump?

Måste man verkligen ha med klubben?? Har för mig att vi bara fixade en banbyggare och en domare o sen kunde vi hoppa de hästar som behövde kvalas... men är väldigt osäker, klubben kanske behöver godkänna eller ngt??:confused: någon som vet vad som gäller? kanske inte hör till denna tråd iofs:o

Måste man verkligen ha med klubben?? Har för mig att vi bara fixade en banbyggare och en domare o sen kunde vi hoppa de hästar som behövde kvalas... men är väldigt osäker, klubben kanske behöver godkänna eller ngt??:confused: någon som vet vad som gäller? kanske inte hör till denna tråd iofs:o

För pay and jump så måste man iallafall. Har för mig att det i licensreglerna dessutom står något om att man inte får tävla på tävling som inte anordnas av en "riktig" ridklubb, har man otur kan de dra licensen då.

Då är ju frågan vad som räknas som tävling? Det var ju inga priser eller poäng utan vi hade en bana byggd av en banbyggare och sen en domare. Man hoppade på valfri höjd. De som ville kunde räkna det som kval till FT. Andra var bara där för att mljöträna unghästar etc. Jag gissar att det gått under utbildningshoppning men har dålig koll på det nya begreppen... Kanske någon som vet skillnad på pay and jump, utbildningshoppning osv.?

Då är ju frågan vad som räknas som tävling? Det var ju inga priser eller poäng utan vi hade en bana byggd av en banbyggare och sen en domare. Man hoppade på valfri höjd. De som ville kunde räkna det som kval till FT. Andra var bara där för att mljöträna unghästar etc. Jag gissar att det gått under utbildningshoppning men har dålig koll på det nya begreppen... Kanske någon som vet skillnad på pay and jump, utbildningshoppning osv.?

På Skåne distriktets hemsida finns ett dokument som beskriver detta ganska bra http://www2.ridsport.se/skane/files/{7D0BB297-E228-49F9-89DC-6E55C5B05B25}.pdf.
Sen se TR III mom 389.

Tack! Då hade jag nog ganska bra koll på läget ialla fall, men man kan ju bli lite osäker bland alla dessa ändringar och nyheter som ständigt ramlar in :)

(lite tråd kapning)

Tänkt höra vilka som har tänkt åka till segersjö? :) kan vara roligt att veta vilka som iaf har tänkt de
// Jenny (stallarbetare på segersjö ;) )

Jahapp, då har man gjort första starten med nya bäbisen :)
nolla i både 80 och 90 cm.!! Han e hel cool...

Jag var på CR där de hade banbyggare och domare och då får man ju räkna som kval, bara att få en underskrift av domaren!

Om man kvalade till debutant förra året, måste man göra det nu i år också då?

Om du menar hoppkvala, så ja. OM du inte gjorde dina kval efter den 1 oktober 2008.

ja det var hopp kvalen jag menade, sorry, ok då vet jag, näe dom är inte gjorda efter i oktober

Jag tänkte hänga efter fio så mycket som möjligt :p

Men se till att placera mig framför henne i resultatlistan ;)

Sen ska jag förhoppningsvis ta ut lillpålla på FT-debut i maj/juni.

Såg att det fanns en tävling i Stockholmstrakten arrangerad av Waxholm Frk i början av Maj allt från deb till en* med jätte bra prispengar-10000,- för vinst i en * klassen, 5000,- för lätt). Vet någon någonting om banan (Runstens gård)?:d

det finns en del filmsnuttar på kära Youtube.com om du söker på Runsten så dyker det upp lite.:laugh:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 634
Senast: Lady_S
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
827
Senast: Lillefrun
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 505
Senast: Edla
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
871
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka