Falun vill bygga ridhus med Borlänge

B

**BORTTAGEN**

Hoppas att det inte blir så. Det får inte läggas i Borlänge! Jag som ska börja på FRK. :mad:
Men de blir nog bra, annars byter jag tillbaks till Sveden.
Men det är ju så mycket mögel.

M

malin_

Jorå, det får gärna läggas i Borlänge!
Fast egentligen har väl vi ett på gång redan, men det lär väl inte komma innan jag ger mig av härifrån... :(

B

**BORTTAGEN**

Tror du inte att många slutar på FRK? Jag tror inte dem har råd med det. Största delen bor ju i Falun, och jag tror man hellre väljer en intillliggande klubb då. De pratade om att flytta till Lugnet ett tag också.

M

malin_

jodå, det gör de säkert... :(
egentligen så borde de ju bygga ett nytt i varje kommun.. :mad:
visst finns det ganska många ridhus i falu/borlängeområdet?
fast bara fyra där det är ridskolor...

B

**BORTTAGEN**

Nej, och ridsporten får ju mycket mindre pengar än tex ishockey. Fast ridsporten är större.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6908 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

• Artikel
Hästnyheter Ett nytt ridhus ska byggas i anslutning till Dalatravet i Romme. Borlänge kommun investerar 30 miljoner kronor. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
157
  • Artikel
Hästnyheter (Motala Tidning) Nykyrka ridklubb vill bygga ett nytt ridhus. Ritningar och ekonomisk kalkyl ska jobbas fram och beslut tas vid...
Svar
0
· Visningar
665
  • Artikel
Hästnyheter (Borlänge Tidning) Fritidsstyrelsen i Falun är intresserade av att ersätta Främby ridhus med en stor anläggning, mellan Falun och...
Svar
0
· Visningar
709
  • Artikel
Hästnyheter (Dalademokraten) Bygg nytt ridhus åt Falu ridklubb. Det föreslår Fritidskontoret efter att ha undersökt vad det skulle kosta att rusta...
Svar
0
· Visningar
626

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föl 2021
  • Regn-flugtäcke