moli

Trådstartare
Var kan jag hitta aktuella forskningsrapporter om detta? Orsaker, symptom, behandling. Jag vet att orsakerna inte är 100% utredda. Försöker skriva en artikel till klubbtidningen, och jag får ju olika svar beroende på vem jag frågar. Finns det forskning man kan få ta del av via nätet, eller via kontakter så hjälp mig!! -Tack!

för att komma in på ovanstående två länkar krävs inloggning och det kostar en massa pengar... :crazy:

Halloj!

Sitter här kl. 2 på natten och är inte ett dugg trött.. :) Sökte då på nätet vad gällde fång och forskning. Tycker att du skall gå in på följande sida:

http://hippocampus.slu.se/

Som tillhör Sveriges lantbruksuniversitet.

Gå in på länken "Om oss" i menyn och maila eller ring till dem och fråga om de kan hjälpa dig. Såg att de hade gjort en hel del forskning om fång.

De står på deras hemsida följande:

"Projektet syftar till att förstärka svensk hästforskning, främja vidareutbildning av veterinärer, agronomer och hippologer och föra ut forskningsresultaten för att främja hästkunnandet i hela landet."

Lycka till!

Mvh Ulrika

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag ska försöka hjälpa till med att skriva en överklagan till CSN gällande ett avslag på ansökan om de 40 extra veckor som man kan ha...
Svar
7
· Visningar
767
Senast: MiaMia
·
R
Kropp & Själ Jag är lite nyfiken på hur det ser ut runt om i landet, då jag själv upplevt att den vård man erbjuds kan variera väldigt beroende på... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 277
Senast: corzette
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 424
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 067
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Hönstråden II
  • Gps-halsband