Fånge i sina egna tankar

MissFideli

Trådstartare
Ja, jag får nog säga att det är så. Det kanske har blivit en identitet, en trygghet. Jag vill inte, men jag orkar inte med den eviga kampen mot min egen hjärna. Det kan gå kanon ett tag, allt från några minuter till några veckor, när jag mår bra och ser ljust på framtiden. Men så börjar allt snurra. Varför? Om bara... Ingen idé.

Hur vinner man mot dessa tankar? Hur orkar man kämpa hundratals gånger dagligen emot det tankarna säger åt en utan att orken tar slut?

Sv: Fånge i sina egna tankar

Jag tror det är svårt att vinna den kampen, kanske rentav omöjligt. Varje motståndstanke väcker ytterligare en tanke. Eller som Einstein sa, vi kan inte lösa ett problem med samma tänk som skapade problemet.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 539
Senast: Cattis_E
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 341
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen... 2 3
Svar
52
· Visningar
9 044
Senast: manda
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid... 2 3
Svar
52
· Visningar
6 101
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka