Bukefalos 28 år!

Fånge i sina egna tankar

MissFideli

Trådstartare
Ja, jag får nog säga att det är så. Det kanske har blivit en identitet, en trygghet. Jag vill inte, men jag orkar inte med den eviga kampen mot min egen hjärna. Det kan gå kanon ett tag, allt från några minuter till några veckor, när jag mår bra och ser ljust på framtiden. Men så börjar allt snurra. Varför? Om bara... Ingen idé.

Hur vinner man mot dessa tankar? Hur orkar man kämpa hundratals gånger dagligen emot det tankarna säger åt en utan att orken tar slut?
 
Sv: Fånge i sina egna tankar

Jag tror det är svårt att vinna den kampen, kanske rentav omöjligt. Varje motståndstanke väcker ytterligare en tanke. Eller som Einstein sa, vi kan inte lösa ett problem med samma tänk som skapade problemet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 825
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 301
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 641
Senast: Exile
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 130
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp