Bukefalos 28 år!

Fann avlivade hästen vid liv

Sv: Fann avlivade hästen vid liv

Tror du på fullaste allvar att hästen kan ha varit riktigt död och sedan återuppstått??? Du måste skämta hoppas jag för annars är det inte konstigt om du tror på troll också... För mig finns bara en riktig död, när hjärtat stannat=kliniskt död. Det kan denna häst m a o inte ha varit. Ingen har ju försökt återuppliva den heller.

Hur kan du vara så säker på din sak? Om hjärtat t.ex flimmrar kan hjärtslagen vara svåra/omöjliga att höra. Veterinären kan ju ha gjort allt rätt, kollat reflexer och inte hört hjärtslag och då dödförklarat hästen. Det vet vi ju inte.
 
Sv: Fann avlivade hästen vid liv

Men om hjärtat flimrar (eller på något vis är igång fast tyst), borde det ju finnas reaktioner i ögonen fortfarande?
 
Sv: Fann avlivade hästen vid liv

Jo, så borde det ju vara, men samtidigt har ju konstigare saker hänt. Vi vet ju inte vad som gjorts eller vad som gått fel. Att bara utgå ifrån att det var fel utfört och slarv utan att veta vad som hänt är orättvist.

Hur som helst var det ett misstag, ingen gör ju så med flit. Väldigt tråkigt för alla inblandade.
 
Sv: Fann avlivade hästen vid liv

Efter att ha läst alla inlägg är jag väldigt tacksam för att jag avlivat mina hästar med bult och att de sedan avblodats. Då kan de ju omöjligt leva. Hemska tanke att en halvdöd häst lastas upp i containern och får lida tills den slutligen dör.

Stackars häst och ägare i artikeln.
 
Sv: Fann avlivade hästen vid liv

Menar du att en häst kan se kliniskt död ut, enligt de kontroller som vet. enligt alla konstens regler ska göra för att dödförklara, men ändå inte vara riktigt död? Är det möjligt rent teoretiskt?

MVH Z
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En man är misstänkt för att ha släppt ut sin grannes hästar ur hagen, i samband med ett bråk. Hästarna försvann och hittades först dagen...
Svar
0
· Visningar
443
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Under gårdagen rapporterade vi om en häst som trillat omkull i hästtransporten efter en hård inbromsning. Nu kan Hippson bekräfta att...
Svar
0
· Visningar
182
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En man misstänks ha släppt ut sin grannes hästar och en av dem fick avlivas. Nu utreds händelsen av polis.
Svar
0
· Visningar
129
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Hästen som upptäcktes död i skogen i Sarvlax i Lovisa var sjuk och avlivades lagenligt genom nödslakt. Det skriver tidningen Ilta-Sanomat.
Svar
0
· Visningar
289
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp