Fanskap till pad...

Chili

Trådstartare
Impulsköpte en Källquistspad då min HAF-pad som jag beställt inte kom i tid. Och är mäkta onöjd :mad: Har läst lite här nu och det är tydligen inte många som är nöjda med den (fast det var iof gamla trådar...).

Den glider helt enkelt bak, på höger sida. Inte så lite heller :mad: Kan man reklamera eller är det inte värt det? I så fall till ÅF eller Källquists? Skulle ju kunnat avhjälpas med en antiglid-matta om det handlade om hela padden.
Den är ju rejält smutsig nu så kan inte direkt lämna tillbaka den :p HAF-paden kommer nog i veckan. *hoppas*

Edit: På något sätt har jag lyckats lägga tråden i fel forum. Ber om ursäkt och hoppas den blir flyttad snart!

Senast ändrad:
Sv: Fanskap till pad...

gå till ÅF och säg hur du och många andra upplever padden, så kan dom höra av sig till grossist. om du får pengar tillbaka eller inte vet du inte förrän du provat ;)

Det är enligt lag ÅF (den du köpte av) som du ska reklamera till. Sedan får butiken vända sig till leverantören för att göra upp dem emellan. Det är inget som du som kund skall bli inblandad i.

Om det sedan är ett giltigt "fel" är en annan femma. Men det är absolut värt att pröva. Är du inte nöjd så ska du tala om det.

Okej tack för era svar. Får traska dit i veckan. Som vanligt när man handlar i den affären är ju det man köper "såååå bra!!". Men tydligen inte :cool:

Hej alla som läser!

Jag vill bara uttrycka min frustration då den här padden är DEN SÄMSTA PAD SOM NÅGONSIN KOSTAT SÅ DYRA PENGAR.

Okej att en pad för 200 kr är kass... Men igår efter ridturen kände jag på den och iläggen är ju mjuka och sladdriga och absolut noll lyftande egenskaper. Har väl suttit på ryggraden på stackars hästen :mad: Ska åka in ikväll och säga ett och annat ord till försäljaren, jag accepterar inte detta för något som kostar närmare 800 kr! Visst det är inte de som tillverkar padden men om man inte är arg så lyssnar inte folk, den ska skickas tillbaka till Källquists med ett rejält klagomål.

Sen ska jag hämta ut min HAF-pad som är på posten. Och på GHS ska jag leta efter lösa SKITO ilägg. Blä på idiotiska skitsaker!!

Tyvärr är den ungefär samma skit som Börjespadden för 150 spänn :(
Precis som du säger är iläggen värdelösa och fyller inte sin funktion. Köp du Skitoilägg, de är bra.

Jag förstår inte hur en så dålig pad kan vara så dyr. Okej, man förstår ju att en billig Börjespad är kass men den här trodde jag mer om! Materialet känns ju bra så länge det är kallt, liksom. Blä!

Jag tycker nog att du kan börja med att vara trevlig och saklig, chansen är större att du faktiskt får hjälp då.

Du kanske kan leva med ett tillgodokvitto? Det brukar inte vara några problem.

Jo, saklig och trevlig ska jag såklart vara. Jag kan inte med att stövla in och vara otrevlig när de inte varit det, men det kanske lät så när jag skrev för jag är så sur på padden :p Men jag tycker det är viktigt att få dem att förstå vad det är de säljer.

Får se vad de säger. Padden är ju använd, men tycker ändå de ska skicka tillbaka den till grossisten.

det brukar väl kunna vara så att ser grejerna skitiga ut så vill dom inte ha tilbaka dem... tvätta den lite så går det kanske bra

Ja alltså jag ska ju inte byta den... Den är ju använd så den kan de ju inte sälja, men tycker de kan skicka tillbaka den till grossisten och sen vill jag faktiskt ha ersättning på något vis.

Reklamationer skall alltid lämnas in rengjorda. Annars vill inte grossisten ta emot dom. Kan vara bra att veta. Sen får man alltid bättre hjälp om man är trevlig än om man stövlar in som ett ånglok.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka