Fantastisk upptäckt på Pluto

Kanske en försvunnen astronaut (eller tekniker som somnade i sonden New Horizons under intensivt arbete 2006) hoppade av och glömdes kvar på Pluto och får med vetenskapliga metoder överleva i ett hav av kväve i 100 minusgrader under de 18 år det tar för nästa sond att ta sig till planeten och rädda vederbörande. En sådan utmaning är knappast för stor för en amerikansk astronaut med hela världen som gör allt de kan för att en amerikan ska komma tillbaka till jorden vid liv.

(OK, jag såg The Martian i tisdags.)
 
Kanske en försvunnen astronaut (eller tekniker som somnade i sonden New Horizons under intensivt arbete 2006) hoppade av och glömdes kvar på Pluto och får med vetenskapliga metoder överleva i ett hav av kväve i 100 minusgrader under de 18 år det tar för nästa sond att ta sig till planeten och rädda vederbörande. En sådan utmaning är knappast för stor för en amerikansk astronaut med hela världen som gör allt de kan för att en amerikan ska komma tillbaka till jorden vid liv.

(OK, jag såg The Martian i tisdags.)
a9PORLL_700b_v2.jpg


:D
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är fortfarande i sorg efter att min katt hastigt och totalt oväntat rycktes ifrån mig för några veckor sedan. Alla hans saker är...
2
Svar
33
· Visningar
4 737
Samhälle På tal om en annan tråd som kom upp nyss - som rörde ett privat yttrande i en musiktävling. :cool: Hur är det med yttrandefriheten i...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 657
Senast: tanten
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
3 991
Senast: Skjøldur
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 637
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Burkfisk
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp