Får ej ha stalldörrar öppna..?

Jag har tre väggar och tak. Ingen container. Det är forfarande utomhus. Inomhus räknas inte som någon öppen sida. Alltså borde det rimligen bli sämre luft i stallet precis som TS skriver. @zingoo
 
Jag har tre väggar och tak. Ingen container. Det är forfarande utomhus. Inomhus räknas inte som någon öppen sida. Alltså borde det rimligen bli sämre luft i stallet precis som TS skriver. @zingoo
Men TS skriver att gödselhanteringen inte påverkar stallmiljön

Den står inte inne i stallet såklart, utan i en separat del/"lada". Att ha gödselcontainer inne har jag varit med om i flera stall, inte alls ovanligt, och det blir inte på något sätt sämre luft inne i själva stallet för det :)

Och på vilket sätt påverkar gödsel i ett separat utrymme luften i stallet? Jag tror det är högst ovanligt med godkända stall där boxarna delar utrymme med gödselkontainer.
 
Aha jag läste det som att problemet var dålig luft så reagerade på att de har gödsel inomhus. Måste vara högst ovanligt. Om det är långt till plattan/containern dvs separat utrymme varför ens nämna det tänker jag i en tråd om dålig luft? Då är det ju ett ickeproblem
 
Aha jag läste det som att problemet var dålig luft så reagerade på att de har gödsel inomhus. Måste vara högst ovanligt. Om det är långt till plattan/containern dvs separat utrymme varför ens nämna det tänker jag i en tråd om dålig luft? Då är det ju ett ickeproblem

Jag vet inte om det är så ovanligt med gödsel inomhus?

Nu använder inte jag min gödselplatta till gödselplatta, eftersom jag använder den till ligghall i stället.

Den är en gjuten platta, ca 5.5X9 meter. En bred port på ena kortsidan (har lyft bort de dörrarna för att ha som in- och utgång för hästarna) och en bred port på ena långsidan (igenbommad numera). Högt i tak.
Helt uppenbart "inomhus" särskilt om man skulle få för sig att ha kvar dörrarna i båda portar och faktiskt stänga om sig.
Två dörrar från de två stall/ladugårdssektionerna som öppnas blint ca 1½ meter upp, där man enkelt kan tömma ut gödseln med skottkärra.

Uthus byggt på 1950-talet. Det som jag använder som ligghall var helt uppenbart avsett som gödselplatta.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp