Får fem år för grov våldtäkt - online

Jag rekommenderar alla att se programmet om sexhandel i Filipperna som jag länkar till nedan.
Det är fruktansvärt att se men känner att vi alla har en skyldighet att vara medvetna om vad som pågår.
På svt visas en rad av program av Stacey Dooley, en brittisk journalist som ofta handlar om barns och kvinnors rättigheter. Rekommenderas!

https://www.svtplay.se/video/19787368/stacey-dooley-mamma-saljer-min-kropp?start=auto
Stacey Dooley besöker Filippinerna för att förstå det växande problemet med barn som utnyttjas sexuellt - av sina egna mammor. För att tjäna pengar i en bister ekonomisk verklighet, utnyttjar de sina barn framför kamera, och utsätter dem också för pedofiler. Under en vecka får Stacey följa Mike, en undercover-agent från USA i sitt försök att stoppa barnsexhandeln
 
En av Sveriges mest sadistiska pedofiler är från kommunen där jag bor. Han betalade för att se barn få kanyler stuckna genom könsorganen och bli penetrerade av djur. Han släpps snart ut igen, om han inte redan är ute :(
 
En av Sveriges mest sadistiska pedofiler är från kommunen där jag bor. Han betalade för att se barn få kanyler stuckna genom könsorganen och bli penetrerade av djur. Han släpps snart ut igen, om han inte redan är ute :(
En sådan ska aldrig någonsin tillåtas att befinna sig ute i samhället utan låsas in på livstid, vilket borde gälla alla pedofiler fö. Om det finns något som kan få mig att explodera så är det pedofili och våldtäkter! :rage:
 
En av Sveriges mest sadistiska pedofiler är från kommunen där jag bor. Han betalade för att se barn få kanyler stuckna genom könsorganen och bli penetrerade av djur. Han släpps snart ut igen, om han inte redan är ute :(
Var det inte han som dem satte i isolering just pga risken att han annars hade blivit misshandlad till döds därinne? Fattar inte varför såna som han ska få privat rum. Dem får väl ta konsekvenserna för sina handlingar för jäkelen.
 
Var det inte han som dem satte i isolering just pga risken att han annars hade blivit misshandlad till döds därinne? Fattar inte varför såna som han ska få privat rum. Dem får väl ta konsekvenserna för sina handlingar för jäkelen.
Ingen aning. Tror dock att han ”var på rymmen” ett tag och polisen gick ut och varnade för honom.
 
Mannen satt hemma i Halmstad med webbkamera och chatt och instruerade en kvinna på Filippinerna att begå sexuella övergrepp mot en sexårig pojke.

Nu väntar fängelsestraff för både mannen och kvinnan.

Fy fan vilka as det finns!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/h...g-halmstadbo-som-misstanks-for-onlinevaldtakt
Jag hörde om det på radio idag. Jag blev glatt överraskad att man dömer och till ett hårt straff på ett sådant brott, brott via nätet.

Jag är kanske lite för svartsynt ändå?
 
Efter att just ha läst en mycket engagerande bok om prostitution (av vuxna) funderar jag mycket över efterfrågan. Så länge det finns efterfrågan på betalt sex, på mer eller mindre sadistiskt sex med vuxna eller barn - så kommer det ju att finnas ett utbud. Det är förfärligt, det är efterfrågan man måste strypa.
 
Efter att just ha läst en mycket engagerande bok om prostitution (av vuxna) funderar jag mycket över efterfrågan. Så länge det finns efterfrågan på betalt sex, på mer eller mindre sadistiskt sex med vuxna eller barn - så kommer det ju att finnas ett utbud. Det är förfärligt, det är efterfrågan man måste strypa.
Och så var vi tillbaka till problemen med män. Även om nu en kvinna var inblandad i det här fallet.

Men självklart är det här ett fall där efterfrågan styr tillgången. Det är ju inte så att barnen är att betrakta som kreativa och innovativa entreprenörer.
 
Efter att just ha läst en mycket engagerande bok om prostitution (av vuxna) funderar jag mycket över efterfrågan. Så länge det finns efterfrågan på betalt sex, på mer eller mindre sadistiskt sex med vuxna eller barn - så kommer det ju att finnas ett utbud. Det är förfärligt, det är efterfrågan man måste strypa.
Lite nyfiken på vad det är för bok
 
Efter att just ha läst en mycket engagerande bok om prostitution (av vuxna) funderar jag mycket över efterfrågan. Så länge det finns efterfrågan på betalt sex, på mer eller mindre sadistiskt sex med vuxna eller barn - så kommer det ju att finnas ett utbud. Det är förfärligt, det är efterfrågan man måste strypa.
Det är männen man måste strypa... :angel:
 
Och så var vi tillbaka till problemen med män. Även om nu en kvinna var inblandad i det här fallet.

Men självklart är det här ett fall där efterfrågan styr tillgången. Det är ju inte så att barnen är att betrakta som kreativa och innovativa entreprenörer.
Exakt. Och det är så överjävligt. Snacka om manligt privilegium, att ta sig rätten att köpa sex i en maktrelation som inte är det minsta jämbördig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp