Får fem år för grov våldtäkt - online

Apropå plastdockor läste jag just om en norrman som blivit dömd till villkorligt för att ha beställt en barnsexdocka :cry: från Kina. Och jag vet inte men hade den kanske fått honom att låta bli riktiga barn? Fast jag tror inte det, tror snarare att den kunnat vara inkörsporten till verkliga barn. Poliser som jobbar med barnporr brukar ju berätta att bilderna/filmerna ofta blir grövre och grövre med tiden, tröskeln höjs för när förövaren går igång.
Ja jag tror inte heller att det hade "hjälpt". För att dra extrema exempel - om man missbrukar något, hjälper det att smutta lite på detta något? Nej, högst troligen inte, beroendet sitter fortfarande kvar där bakom och i de flesta fall så gäller det att man tar bort allt sådant ur sitt liv.
Och som du säger så finns ju risken att man trubbas av dockan, det mister spänningen och man börjar tänka att steget till ett riktigt barn inte är så långt.. Man behöver mer :crazy:
 
Jag tror tyvärr att många av dem i allra högsta grad går igång på att att de skadar just oskyldiga människor. Att de inte avhumaniserar, utan sadistiskt njuter av att ha makten att plåga. Annars skulle de ju lika gärna kunna plåga djur eller plastdockor, billigare...
Det tror jag också :(

Tillägg: Men det innebär ju inte att det inte kan finnas rasism bakom. Att man ser sig överlägsen en annan person (pga ras men det finns säkert andra anledningar, som ålder i pedofili) och därmed vill på ett sadistiskt sätt sätta sig över den här andra personen(/barnet!). Det finns ju tyvärr historier genom tiden om vita som haft svarta som slavar och verkat sadistiskt njutit av att plåga dem :yuck:
 
Det tror jag också :(

Tillägg: Men det innebär ju inte att det inte kan finnas rasism bakom. Att man ser sig överlägsen en annan person (pga ras men det finns säkert andra anledningar, som ålder i pedofili) och därmed vill på ett sadistiskt sätt sätta sig över den här andra personen(/barnet!). Det finns ju tyvärr historier genom tiden om vita som haft svarta som slavar och verkat sadistiskt njutit av att plåga dem :yuck:
Kommer att tänka på en enormt fascinerande dokumentär som jag såg för några år sedan, om Nobelpristagaren Carleton Gajdusek som också var pedofil. Han adopterade unga pojkar från Nya Guinea som han sedan förgrep sig på. Det var fascinerande hur hans forskaromgivning vägrade tro på det, eftersom han var så framstående, och själv intervjuades han och stod för vad han gjort. Han tyckte att samhället var trögfattat som inte godkände ”generationsöverskridande relationer” eller hur han nu uttryckte det.

https://www.expressen.se/kultur/nobel-pedofil/
 
Kommer att tänka på en enormt fascinerande dokumentär som jag såg för några år sedan, om Nobelpristagaren Carleton Gajdusek som också var pedofil. Han adopterade unga pojkar från Nya Guinea som han sedan förgrep sig på. Det var fascinerande hur hans forskaromgivning vägrade tro på det, eftersom han var så framstående, och själv intervjuades han och stod för vad han gjort. Han tyckte att samhället var trögfattat som inte godkände ”generationsöverskridande relationer” eller hur han nu uttryckte det.

https://www.expressen.se/kultur/nobel-pedofil/
Så mycket som en relation kan vara mellan en person i beroendeställning mot den andre :meh: Och just det, var barnen ens villiga? Men det är ju inte viktigt tydligen, herregud.
 
Michael Jackson är ett annat exempel som fortfarande är väldigt känsligt idag då människor älskar hans musik än idag.
 
Så mycket som en relation kan vara mellan en person i beroendeställning mot den andre :meh: Och just det, var barnen ens villiga? Men det är ju inte viktigt tydligen, herregud.
Jag minns inte. Men frågan är om än de inte var villiga, så var de nog vana. De hade nog ”generationsöverskridande” relationer där de kom från. Men där handlar det väl om de vuxnas makt snarare än barnens vilja.
 
Jag minns inte. Men frågan är om än de inte var villiga, så var de nog vana. De hade nog ”generationsöverskridande” relationer där de kom från. Men där handlar det väl om de vuxnas makt snarare än barnens vilja.
Frågan var egentligen inte en fråga. Men ja, beroendeställning är nog en stor del av det.
 
Ingen aning. Tror dock att han ”var på rymmen” ett tag och polisen gick ut och varnade för honom.
Jag blir så fruktansvärt ARG när jag läser sånt här.. anser att man förbrukat sina mänskliga rättigheter när man gör sig skyldig till sånt här.. vilken kommun bor du i? Märkligt att inte de vålsamma män vi har i samhället tar hand om sånt här avskum.. Jag anser att den här typen av människor inte ngnsin ska vistas ute igen.. En nära bekant till mig jobbar med barn och var på en förelsäning för inte så längesedan.. Trenden nu är spädbarn..

Det blir bara sjukare och sjukare samt grövre och grövre.. Små barn dör eller får allvarliga skador.. Det är ren tortyr..
Vi måste liksom göra ngt drastiskt snart, vet inte vad men det kan ju inte få fortgå.
 
Jag hörde om det på radio idag. Jag blev glatt överraskad att man dömer och till ett hårt straff på ett sådant brott, brott via nätet.

Jag är kanske lite för svartsynt ändå?
Jag upplever att de brott som begås via nätet får mycket hårdare straff än sådant som sker i verkligheten. Kanske för att webbkameror och sånt är något nytt och inte finns i den "äldre lagstiftningen". Jag vet inte. Jag har ingen rimlig förklaring till den stora skillnaden.
 
Jag tror tyvärr att många av dem i allra högsta grad går igång på att att de skadar just oskyldiga människor. Att de inte avhumaniserar, utan sadistiskt njuter av att ha makten att plåga. Annars skulle de ju lika gärna kunna plåga djur eller plastdockor, billigare...
Jag tror det. Jag hittar liksom ingen annan rimlig förklaring. Jag är jättetråkig och går igång på närhet med någon jag tycker om, någon som luktar gott, är snäll och snygg. Men sen finns det ju en annan aspekt med tillfälliga förbindelser etc, men det handlar ändå om ömsesidiga förbindelser mellan frivilliga deltagare. Att slå mot någon i sådant underläge handlar ju inte om att tända på någon för att den personen är snygg eller dylikt. Det handlar om något annat.
 
Jag upplever att de brott som begås via nätet får mycket hårdare straff än sådant som sker i verkligheten. Kanske för att webbkameror och sånt är något nytt och inte finns i den "äldre lagstiftningen". Jag vet inte. Jag har ingen rimlig förklaring till den stora skillnaden.
Det kan inte bero på att det är mer omfattande med fler offer i de fallen?
Eller att det går att få fram bevis för fler av de handlingar som det finns anklagelser om?
Kanske inte är så att fall som är likvärdiga i övrigt ger mer straff bara för att det är via nätet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp