Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Som höggravid blev Julie helt enkelt mer än vad jag orkar med så hon har flyttat in hos en kompis till mig för en tids hårdträning och aktivering. Under tiden har denna charmliga kille fått flytta in här hos mig.
Och jag måste säga att det är en ytterst trevlig bekantskap. Och helt plötsligt fanns ännu en ras med på listan över tänkbara hundar i framtiden.
Orkar du upp för backen tjockis?
Hälsa honom välkommen då han kan komma att figurera här mer i framtiden om denna bytesvecka fungerar bra för alla inblandade parter.
Han heter LP1 LP2 Never Stop Dino och är som de flesta verkar ha sett en border collie.
Som namnet talar om är han tävlad i lydnad och har även startat rapport.
En otroligt väluppfostrad herre som charmar alla i sin väg.
_Blippan66_ : En BC är ju rena rama barnleken i jämförelse med Julie. Vill man ha en hund med motor - skaffa DP.
En DP är helt klart kvick och har energi som en BC. Fast DP har ju vakt och jakt men saknar vall.
DP's är otroligt härliga hundar när man orkar aktivera dom så mycket som dom kräver. Tala om kompisar som hänger med på allt. en timmes ridtur i full fart är inga problem för en DP jag tror inte att dom går att trötta ut i kroppen över huvud taget.
Så vet man bara med sig att man får en brukshund i miniformat är det en toppenhund.
Men som höggravid orkar jag inte aktivera Julie nog fö atthon ska hålla sig på mattan.
Så nu går hon 3 träningspass om dagen och är lika taggad inför varje.
Haha jaa det lät ju trevligt! Velar bara om jag orkar åka buss dit med min hund, har inte åkt buss med henne ännu så hon lär ju pinka ner stället under resans gång!
Hästmänniskan En fjording. :D Mera detaljer vågar jag inte säga just nu. Men har fått OK från sambo, stallägare mm att åka & titta. Känns allt bra så...