Får jag skicka farmor till månen???

Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Jag håller faktiskt med dig här... din sambo har precis lika stor rätt till barnet eller rättare sagt barnet har precis lika stor rätt till bägge sina förälrar men alla vet ju att så kan det ej bli om någon av föräldrarna jobbar.

Att han åker iväg med det lilla barnet är kanske pga att han vill umgås med just sitt barn och inte med dina andra två och det ser jag inget konstigt i. Du kan inte lägga över detta ansvar på honom om han inte vill. Däremot så skulle jag reagera på om han med avsikt gör allt för att du inte ska få träffa ditt barn... det är ett stort varningstecken.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Men snälla, VILKEN rätt har jag att säga nej till att han har sin dotter? Vilken rätt har jag egentligen då jag itne ens ammar henne?

Att jag vill ha henne hos mig räcker inte som argument.......

Nä, men nu är det dags att prata om vad Elin behöver!!

Hon behöver föräldrar som är lugna, trygga och vara på en plats där hon kan få ro.
Hon ska inte fara omkring!

Praktiskt blir det svårt, då ni inte bor ihop.
Känslomässigt blir det än svårare då det börjar handla om de vuxnas behov av Elin.


Det är tragiskt att läsa att de farhågor du faktiskt haft, blir sanningar.
Tragiskt och smärtsamt för alla inblandade.

När har du tid på familjerätten?
Jag säger som tidigare, du ska ha ENSKILD VÅRDNAD!

Enya, det är faan att du bor så långt bort!
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Jag hade själv inte velat leva med någon som jag bråkar med hela tiden, efter att ha läst det du skriver om honom vet jag inte riktigt om du egentligen är kär i honom utan egentligen rädd för att han ska ta din dotter i från dig och att du förtvivlat försöker övertala dig själv om att du älskar honom.

Du har skrivit i denna tråd att du är rädd att ska anklaga dig för att inte orka ta hand om Elin,för att du inte vaknar och att du har det ohygieniskt hemma mm är det så du vill leva ditt liv? Varför skriver du ens detta trots att ingen tagit upp det? Du försvarar honom i ena andetaget för att i nästa berätta vad du är rädd för.



Du trycker ner dig själv och anpassar dig efter honom och vill verkligen vara honom till lags, ett förhållande ska inte se ut så, man ska kunna vara sig själv och trivas med sig själv och den man lever med ska kunna ta en som man är och älska en som man är. Man ska inte ändra sig till någon man inte är för att partner vill ha en sån, det är fel!!!
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Nä, men nu är det dags att prata om vad Elin behöver!!

Hon behöver föräldrar som är lugna, trygga och vara på en plats där hon kan få ro.
Hon ska inte fara omkring!

Praktiskt blir det svårt, då ni inte bor ihop.
Känslomässigt blir det än svårare då det börjar handla om de vuxnas behov av Elin.


Det är tragiskt att läsa att de farhågor du faktiskt haft, blir sanningar.
Tragiskt och smärtsamt för alla inblandade.

När har du tid på familjerätten?
Jag säger som tidigare, du ska ha ENSKILD VÅRDNAD!

Enya, det är faan att du bor så långt bort!

Jag förstår att Elin ska ha det lugnt och tryggt, men betyder det att hon ska vara hos mig? Och varför ska jag ha enskild vårdnad, vad är det som gör att jag är mer lämplig som mamma än han är som pappa, är det bara för att hon är liten?

Jag förstår att pappan är rädd för att förlora sin dotter men han lyssnar ju inte på mig mer, han gör som han vill och hotar när jag säger emot varför inte bara lyssna på mig när jag säger at jag är ointresserad av att ta henne ifrån honom?

Jag gör allt för att det ska funka, medan han bara tar och tar... känns det som. Kanske överreagerar jag, men må så vara jag mår skit av allt detta. Och det är HANS fel.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Så länge ni inte skrivit under faderskapspapprena är du Elins enda juridiska förälder och han har faktiskt inget att säga till om. Du är också ensam vårdnadshavare för henne.

Jag tycker inte att du ska ha gemensam vårdnad med honom!
Tänkt dig för många gånger innan du eventuellt skriver på om gemensam vårdnad, om han respekterar dig och Elins behov av dig så lite redan nu ringer hela mitt huvud av varningsklockor!
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Jag älskar honom och förutom detta med Elin så har vi det bra. Han har verkligen taggat ner de sista månaderna och börjat bete sig som en vettig människa. Men nu tolkar jag det som lugnet före stormen.....

Jag känner mig som en mjölkko..... jag dög som gravid men nu när Elin är född så är det ju henne han vill åt.... så känns det.

Att göra mig av med honom har jag så svårt för då jag faktiskt älskar honom. Dock inte alla hans sidor och ibland, speciellt just nu önskar jag att jag itne alls hade några känslor för honom, är så trött p ådet.

När han sa att han itne ens tänkte skriva under som pappa så sa jag bara att han gör som han vill, det är hans problem. Jag stoppade inte honom i tisdags när han drog upp advokat igen utan det var då jag skällde ut honom och sa exakt vad jag tycker om hans hot allt snack han kommer med. Det träffade honom hårt och jag VET att det svider hos honom att få höra att man itne är perfekt. Men nu orkar jag inte ritkgit ta tag i det här igen...... dessutom ska jag jobba i vkäll så han ska ju ha barnen.

Men Enya... är detta kärlek? I så fall är jag gärna utan, faktiskt.

Elin är 9 dagar!!!! 9! Man far inte runt som en jojo med ett barn som är 9 dagar, man låter dem få lugn och ro och trygghet. Att du inte ammar, visst fine, klart han kan vara med henne och ska vara med henne. Men hon är ingen vandringspokal utan ett litet barn.

Se till att du bokar en tid på familjerätten och dessutom att du får någon att prata med själv, som kan reda ut begreppen tillsammans med dig.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Ett nio dagar gammalt barn har faktiskt inte behov av båda sina föräldrar ännu. Det har behov av mat och sömn och lugn och ro med en eller flera trygga personer omkring sig. Det har absolut inte behov av att flänga omkring med pappa till farmor.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Jag hade själv inte velat leva med någon som jag bråkar med hela tiden, efter att ha läst det du skriver om honom vet jag inte riktigt om du egentligen är kär i honom utan egentligen rädd för att han ska ta din dotter i från dig och att du förtvivlat försöker övertala dig själv om att du älskar honom.

Du har skrivit i denna tråd att du är rädd att ska anklaga dig för att inte orka ta hand om Elin,för att du inte vaknar och att du har det ohygieniskt hemma mm är det så du vill leva ditt liv? Varför skriver du ens detta trots att ingen tagit upp det? Du försvarar honom i ena andetaget för att i nästa berätta vad du är rädd för.



Du trycker ner dig själv och anpassar dig efter honom och vill verkligen vara honom till lags, ett förhållande ska inte se ut så, man ska kunna vara sig själv och trivas med sig själv och den man lever med ska kunna ta en som man är och älska en som man är. Man ska inte ändra sig till någon man inte är för att partner vill ha en sån, det är fel!!!

Jag försvarar inte honom, däremot skriver jag att jag förstår att han är rädd för att inte få vara pappa. Jag förstår orsaken bakom hans handlande, om du förstår vad jag menar.

Nej jag älskar verkligen honom och har så gjort lääänge nu, kanske hade allt detta känts lättar om jag inte älskat honom.

Jag ÄR rädd för det jag skriver, för jag VET hur hämndlysten han är och jag vill undvika en vårdnadstvist till varje pris då jag vet att jag komemr få så mycket skit av honom, för att han kommer göra allt för att få som han vill och går det inte att säga negativa saker om mig, som är sanna, så tar han till knepet om att ljuga. Så väl känner jag honom.

Vi lever inte ihopa ännu, är bara tillsammans men jsutn u sover han här sedan Elin föddes, annars så har det bara skett max en gång i veckan de senaste månaderna, att han sovit här.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Så länge ni inte skrivit under faderskapspapprena är du Elins enda juridiska förälder och han har faktiskt inget att säga till om. Du är också ensam vårdnadshavare för henne.

Jag tycker inte att du ska ha gemensam vårdnad med honom!
Tänkt dig för många gånger innan du eventuellt skriver på om gemensam vårdnad, om han respekterar dig och Elins behov av dig så lite redan nu ringer hela mitt huvud av varningsklockor!

Men jag har ju inget val, han kommer då att ta sig till en edvokat och de kommer att driva igenom så att han får det i alla fall. Och då är det jag som inte har varit samarbetsvillig ju. Jag har inga argument för att inte dela vårdnaden med honom, han är inte olämplig som pappa ju. Mer än att han itne tror att Elin har mer behov av mig än av honom och att en bebis kan bo två veckor i stöten hos sina föräldrar....
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

9 dagar??? Jesus..

Ärligt så tycker jag (och nu får jag väl hela buke på mig) att bägge föräldrarna behöver stöd och hjälp av någon proffersionell yrkesman/kvinna som jobbar med familjefrågor och även någon psykologhjälp.

Dessutom är det faktiskt farligt att flänga runt i olika miljöer med ett sådant litet barn och just nu är RS-viruset i högform och det går fort när ett sådant litet barn blir sjuk.

Många här yrkar på enskild vårdnad men kom ihåg att vi har bara en sida av historien här och det är vad Enya berättar och skriver. Jag har iaf inte läst om någon som pratat med hennes sambo om detta...
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Nej jag älskar verkligen honom och har så gjort lääänge nu, kanske hade allt detta känts lättar om jag inte älskat honom.

Är du säker på att du älskar honom? Jag hade inte kunnat älska någon jag inte kan lita på och som jag vet skulle ljuga om mig i en ev vårdnadstvist, älskar han dig? Man håller inte på som han gör och jo Enya du försvarar honom utan att man ens har anklagat honom för något så kommer det en förklaring från dig, först skriver du vad han gör och du vet att det han gör är fel och därför försvara du honom i meningen direkt efter.

Det där är inte kärlek Enya!!!
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Men Enya... är detta kärlek? I så fall är jag gärna utan, faktiskt.

Elin är 9 dagar!!!! 9! Man far inte runt som en jojo med ett barn som är 9 dagar, man låter dem få lugn och ro och trygghet. Att du inte ammar, visst fine, klart han kan vara med henne och ska vara med henne. Men hon är ingen vandringspokal utan ett litet barn.

Se till att du bokar en tid på familjerätten och dessutom att du får någon att prata med själv, som kan reda ut begreppen tillsammans med dig.

Familjerätten skulle skicka ut en tid till mig, men jag har ännu inte fått papper på det vad jag vet.

Jag önskar att han skulle hålla sig hemma hos mig en tid, och umgås med oss alal här hemma.... men istället vill han ha öppet i sin djuraffär några timmar om dagen och vill ha med Elin. I går var det doick itne så viktigt att ha öppet, och även om han i tisdags sa att han skulle ha stängt onsdag och torsdag, så var det viktigt att ha öppet i dag igen......så både i går och i dag har han haft Elin.... men jagjobbar 2 timmar varje onsdago ch torsdags kväll så då kan jag ju inte ha henne. Men jag hade ju itne sagt nåt om det bara varit typ tre timmar jag varit ifrån henne och att vi haft henne gemensamt resten av dygnet.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Men alltså är dom riktigt kloka????

Släpa runt på ett sådant litet barn.
En så liten bebis behöver sin mamma och mamma behöver sin bebis. Om man ammar eller inte tycker jag är orelevant i sammanhanget.

Jag håller med Görel angående vårdnaden, har det börjat så här illa så kommer det knappast bli bättre sen.
Delad vårdnad låter inte som något bra alternativ, i värsta fall kommer han fortsätta att styra och ställa i ditt liv.

Angående familjerätten är det nog bäst att du pratar med dom innnan han gör det...

Jag skickar lite pepp :banana: så du gör det som blir bäst för dig och dina barn.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Är du säker på att du älskar honom? Jag hade inte kunnat älska någon jag inte kan lita på och som jag vet skulle ljuga om mig i en ev vårdnadstvist, älskar han dig? Man håller inte på som han gör och jo Enya du försvarar honom utan att man ens har anklagat honom för något så kommer det en förklaring från dig, först skriver du vad han gör och du vet att det han gör är fel och därför försvara du honom i meningen direkt efter.

Det där är inte kärlek Enya!!!

Det var i tisdags jag verkligen kände att jag inte litar på honom mer, att jag nog inte kommer att göra det på länge, tidigare har jag gjort det, men nu tror jag han har baktankar med allt han gör. Och det pga de senaste dagarna gräl och hot om advokat så fort han itne fått som han velat.

Hur menar du att jag försvarar honom? Har jag skrivit nåt annat än att jag FÖRSTÅR orsaken bakom det han gör? Att förstå det och att acceptera beteendet är ju två skillda saker tycker jag.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

9 dagar??? Jesus..

Ärligt så tycker jag (och nu får jag väl hela buke på mig) att bägge föräldrarna behöver stöd och hjälp av någon proffersionell yrkesman/kvinna som jobbar med familjefrågor och även någon psykologhjälp.

Dessutom är det faktiskt farligt att flänga runt i olika miljöer med ett sådant litet barn och just nu är RS-viruset i högform och det går fort när ett sådant litet barn blir sjuk.

Många här yrkar på enskild vårdnad men kom ihåg att vi har bara en sida av historien här och det är vad Enya berättar och skriver. Jag har iaf inte läst om någon som pratat med hennes sambo om detta...

Pojkvän.

Nej, detta är min sida av historien och självklart så är inte hans likadan som min. Scilla, jag skulle själv mycket gärna höra hans sida av historien, men han tycker att allt är bra och att jag är känslig, elelr nåt. För inte alls gör han nåt fel....
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Dessutom är det faktiskt farligt att flänga runt i olika miljöer med ett sådant litet barn och just nu är RS-viruset i högform och det går fort när ett sådant litet barn blir sjuk.

Enya, Scilla har en poäng här! Med nyfödda barn är man hos bvc en gång i veckan. Fråga där nästa gång och ha gärna pappan med dig. Om han inte litar på dig så kanske han litar på bvc.

/Timsetim
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

SKRIV INTE UNDER PAPPERET OM GEMENSAM VÅRDNAD!
Se till att få en egen tid utan pappan på familjerätten, berätta om hur det blivit att du vill att flickan ska ha en pappa men inte på detta vis.
När mina ungar varit 9 dagar har de knappt varit utanför dörren, de första månaderna tycker jag det är bäst om bebisen får bli hemma och trygg med det.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Finns ingen lag om att man ska besöka bvc varje vecka;)
Har bara varit till bvc när det varit sprutdags.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Familjerätten skulle skicka ut en tid till mig, men jag har ännu inte fått papper på det vad jag vet.

Jag önskar att han skulle hålla sig hemma hos mig en tid, och umgås med oss alal här hemma.... men istället vill han ha öppet i sin djuraffär några timmar om dagen och vill ha med Elin. I går var det doick itne så viktigt att ha öppet, och även om han i tisdags sa att han skulle ha stängt onsdag och torsdag, så var det viktigt att ha öppet i dag igen......så både i går och i dag har han haft Elin.... men jagjobbar 2 timmar varje onsdago ch torsdags kväll så då kan jag ju inte ha henne. Men jag hade ju itne sagt nåt om det bara varit typ tre timmar jag varit ifrån henne och att vi haft henne gemensamt resten av dygnet.


Nu tänkte jag nog inte på samtalet om vårdnad och faderskap, det skickas ut till alla. Utan jag tänkte mer konkret rådgivning i ditt fall. Det kan du ringa till dem själv och få. Det har jag gjort när det varit stormigt runt mina barn. Just för att ha kött på benen om vilka rättigheter och skyldigheter man har som förälder och vad som anses vara bäst för barnet. De kan även rekommendera gemensam eller enskild vårdnad beroende på omständigheter.


Sen är det extremt viktigt att man skiljer på vårdnad, umgänge och boende. Det är helt skilda saker. Den exakta betydelsen kan kanske www.famratt.com hjälpa dig med. Där kan du hitta en hel del matnyttigt.

Jag har två barn med olika pappor och med facit i hand har jag gjort en rejäl miss som har gemensam vårdnad med åtminstone den ena pappan. Den andra funkar det ok med iaf.

Att ha Elin med på jobbet kan jag inte riktigt förstå varför? Är du hemma under samma tid? Jag har visserligen också tagit med små barn till jobb men då var de ett par månader. Ett litet barn behöver som sagt lugn och ro, han kan säkert ta hand om henne det tror jag med, men det är just hattandet jag inte förstår.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Har inte så mycket att tillföra den pågående diskussionen mer än att jag lider verkligen med TS.

Däremot blir jag fundersam över det här med att "alla" anser att kvinnan ska ha enskild vårdnad. Varför? Har inte pappan lika stor rätt till sitt barn som mamman? Hur strulig relationen än är? Vad är det som blir bättre av att neka pappan gemensam vårdnad? Grejen är ju att om mamman nekar så tar såklart pappan det vidare i rätten och om det inte handlar om kriminalitet, våld, hot, missbruk (rätt grova saker alltså) så är det bara en formalitet för att pappan ska få igenom gemensam vårdnad. Däremot kostar det ju en del för pappan, pengar som kunde lagts på barnet tex och som kanske gör situationen än mer spänd?

Förklara jättegärna för mig varför pappor inte ska få gemensam vårdnad när det strular i relationen. I mina öron låter det som ett maktmedel, nån slags hämnd från kvinnans sida, ett sätt att jäklas helt enkelt. Men ni har kanske nåt bra svar!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 780
Senast: Manji
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 329
Senast: Tassa
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 335
Senast: Whoever
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
9 865

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Skatt
  • Klara sig på 10 000 i månaden
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp