Bukefalos 28 år!

Får jag skicka farmor till månen???

Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Det här kan man ju inte svara på när man bara hört en sida, men kanske är det läge att ha enskild vårdnad i det här läget?
Med gemensam vårdnad får han (och hans mamma) mer kontroll över dig än han har nu.

No1:
Det är väl inte något underligt med att ha barn med någon man inte bor med? Ovanligt möjligen.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Gemensam vårdnad är inte detsamma som umgängesrätt.
Man kan ha enskild vårdnad men bo tillsammans, det har vi gjort.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Men snälla du, vad jag blir ledsen och upprörd när jag läser detta. Jag brukar sällan skriva i sådana här trådar, jag tycker inte jag har så mycket klokt att säga.

Men jag har följt dig från ditt förra elände och det känns som om att jag känner dig (och honom lite också) Och det är NU som du måste ta tag i detta. Han FÅR INTE ta erat barn ifrån dig lika lite som han inte vill att du ska ta det från honom. Det är nu du måste slåss med näbbar och klor. Kontakta familjerätt och advokat. Och om det finns nån i din familj eller nån vän du kan luta dig mot. Du behöver omedelbar hjälp. Och du måste säga ifrån. Även om han hotar dig med advokater och annat så spelar det ingen roll. Han tar ju ändå barnet ifrån dig om det fortsätter såhär. Sen finns det inget som säger att han får rätt till barnet bara för att han skriker högst.

Och sluta försvara eländet. Det spelar ingen som helst roll vad han tycker och tänker och hur synd det är om han. Det allra viktigaste i ditt liv är dina barn och sen DU!
Skaffa hjälp så att du orkar. Och sätt stopp NU.

Och skriv inte på om gemensam vårdnad i det här läget. Det kan alltid göras senare om det känns rätt då. Låt honom inte hota dig in i det heller.

Kraft och styrka kommer från mig och min bebis!
Jättekram på dig
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Farmödrar/svärmödrar kan vara ett stort problem. Jag väntar barn och pappans mamma har från början försökt göra så jag gör en abort. Hon ringde min mamma för att hon skulle göra så jag gjorde en abort... Jag är 19 och killen 21 och hon tyckte allvarligt att vi inte skulle besluta detta själva. Det skulle de göra, tack och lov för min mamma som blev ganska irriterad på henne. Hon fick ju barn när hon var 18... Killens mamma har lyckats förstöra vårt förhållande och få killen att inte vilja ha barnet. OCh allvarligt talat jag hade så gärna velat klappa henne lite fint:angel:
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Du har nog missat mina andra svar till Enya...

Jag ifrågarsätter inte att en pappa kan ta hand om barnet istället däremot ifrågasätter jag hennes resonemang med att hon aldrig får se sitt barn... Och det är ju inte så konstigt om hon redan börjat jobba... Hade någon försökt hindra mig från att vara med mitt nyfödda barn så hade inte jag börjat jobba så tidigt eller för den delen valt julfest framför barnet...

Om vi bortser ifrån vad en pappa kan och bör göra så är det helt naturligt att en mamma som fött sitt barn har hur mycket hormoner som helst som rusar runt i kroppen, och det är svårt att bortse ifrån och det var ifrån det jag ifrågasatte att hur man kan vilja lämna ifrån sig det nyfödda barnet så tidigt.

När jag fött mina barn så har det tagit ett par månader innan jag känt mig bekväm att åka ifrån dem. (även om jag vetat att de klara sig utan mig)
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Du har nog missat mina andra svar till Enya...

Jag ifrågarsätter inte att en pappa kan ta hand om barnet istället däremot ifrågasätter jag hennes resonemang med att hon aldrig får se sitt barn... Och det är ju inte så konstigt om hon redan börjat jobba... Hade någon försökt hindra mig från att vara med mitt nyfödda barn så hade inte jag börjat jobba så tidigt eller för den delen valt julfest framför barnet...

Om vi bortser ifrån vad en pappa kan och bör göra så är det helt naturligt att en mamma som fött sitt barn har hur mycket hormoner som helst som rusar runt i kroppen, och det är svårt att bortse ifrån och det var ifrån det jag ifrågasatte att hur man kan vilja lämna ifrån sig det nyfödda barnet så tidigt.

När jag fött mina barn så har det tagit ett par månader innan jag känt mig bekväm att åka ifrån dem. (även om jag vetat att de klara sig utan mig)

Jag jobbar 2 timmar onsdagkväll och 2 timmar torsdag kväll. Är bara timanställd och förlorar jobbet om jag inte går dit!!!! Och jag trodde givetvis att jag skulle få ha min dotter hos mig all övrig td och såg dessa timmarna som en chans för pappan att ta eget ansvar för sin lilla. Men det blev ju inte så. Julfesten varade inte så länge för vi var trötta och åkte hem först av alla.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Försök att se det litet från den ljusa sidan också, även om det kanske är svårt just nu.
Tösen har en far som tar hand om henne och vill ha henne.
Det finns avlastning för dig om du behöver.

Allt är inte bara dåligt.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Det här kan man ju inte svara på när man bara hört en sida, men kanske är det läge att ha enskild vårdnad i det här läget?
Med gemensam vårdnad får han (och hans mamma) mer kontroll över dig än han har nu.

No1:
Det är väl inte något underligt med att ha barn med någon man inte bor med? Ovanligt möjligen.


Jo enligt mina värderingar blir det så.
Jag skulle från början vilja dela tiden med pappan och ha mkt av tiden tillsammans.

Skulle inte skaffa hund med någon jag inte bor ihop med heller.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Men han gör ju precis så mot dig som han är rädd att du ska göra mot honom. Man kan inte göra som han gör. Jag blir upprörd när jag läser om honom. :mad:
Han är en sån mamma(pappa) han påstår att du är.
Förstår han inte det?
Varför säger du inte åt honom att du vill och behöver umgås med din bebis?
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Har inte timvik rätt att vara föräldralediga enligt lag?

f.ö. håller jag med IU
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Har inte timvik rätt att vara föräldralediga enligt lag?

f.ö. håller jag med IU

Jo visst har de det, men inte att behålla jobbet.

För övrigt.

Jag blev gravid när vi inte alls varit ihop så länge, detta trots kondom och vi märkte inget förrän jag gjorde testet att jag var gravid, valde efter mycket om och men att behålla barnet och har valt att inte flytta ihop pga en strulig relation. Antagligen det som gjort att barnets pappa faktiskt verkligen har förändrats och kanske mognat en del under vår tid ihop. Jag har många gånger sagt åt honom att jag uppskattar att han tar hand om sin dotter och att han är bra. Relationen mellan oss har blivit betydligt bättre efter ett år tillsammans ochdagarna på bb var underbara med honom, han fanns där och stöttade och tog inte alls den här rollen han gör nu. Men så kom vi hem.... Jag tror, obs tror nu igen, att han har nån som driver honom lite och jag vet vem det är. HAN måste hävda sig mot mig för han måste vara den som har makten, för vad händer om jag gör just så att inte skriva under om gemensam vårdnad??

Jag pratade med honom i natt om att jag känner mig åsidosatt och som om jag måste låna Elin och att han gör så som han är rädd att jag ska göra. Jag förklarade utan att han blev sur, dock tror jag att han blev sårad och ledsen men visade inte det. I morse åkte han när jag sov, men jag vaknade genast och ringde och frågade varför han stuckit nu igen och det hade han inte, men han ville inte väcka mig då jag ju sov. Inte sur eller nåt utan mer att han hade saker att göra och kommer senare.

Det är inte alltid så jhimla lätt att göra rätt val i alal lägen, men jag valde att försöka ha ett barn med honom trots att jag visste hur det kunde bli. Jag vill fortfarande ha ett liv med honom men inte med hans odrägliga beteende, men däremot tror jag att det kanske lägger sig snart när bebisen blir mer rutin för oss. Flytta ihop gör jag itne på et tag, ska mer till för att jag ska göra det.

Nej, jag vet inte om han överhuvudtaget älskar mig, han säger det och visar det verkligen ibland, men jag tror sällan på det.

Jag berättade också för honom att jag mår väldigt dåligt pga allt det här, och att jag inte vet hur länge jag orkar. Och att jag inte vill jobba utan bara vara hemma med Elin. Han sa inte så mycket, det gör han sällan nu för tiden, men jag vet att det betyder att han i alla fall lyssnar. Men jag hoppas att det ger resultat också.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Tack!!

Jag ska kontakta familjerätten, är trött på att vänta på tiden så jag får väl se till att få en egen också. Där ska jag försöka få lite mer klara besked över hur jag ska göra och så tycker jag att han också ska komma till tals givetvis. Han är inte ond och elak precis....
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Men varför jobbar du när du vill vara hemma? 2 timmar hit eller dit är ju inget jobb att tala om det märks ju knappt i lönekuvertet. Du borde ju ha föräldradagar att ta av och när dessa är slut så gå på a-kassa tills du hittar ett jobb (och om du nu vill ha jobb med endast två timmar pass så brukar det inte vara så svårt att hitta)
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Jag tror att han kommer att må bättre när faderskapet är påskrivet.
För då så kommer han att känna sig säkrare på sin rätt till sitt barn.
Han har precis blivit pappa och är nog överväldigad av vilka känslor som det har väckt hos honom.

Det är inte lätt att vara i hans roll heller.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Men varför jobbar du när du vill vara hemma? 2 timmar hit eller dit är ju inget jobb att tala om det märks ju knappt i lönekuvertet. Du borde ju ha föräldradagar att ta av och när dessa är slut så gå på a-kassa tills du hittar ett jobb (och om du nu vill ha jobb med endast två timmar pass så brukar det inte vara så svårt att hitta)

Tjänsten är på 3,5 timmar två elelr tre dagar i veckan, men efterosm jag var gravid och nu har en liten så hjälper mamma mig med jobbet så det blir två timmar två dagar i veckan, senare ska jag gå över till 3,5 timmar varannan dag ungefär. Nej pengarna märks knappt dock är det ett jobb och jagk na få mer jobb om jag behöver senare.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Jag tror att han kommer att må bättre när faderskapet är påskrivet.
För då så kommer han att känna sig säkrare på sin rätt till sitt barn.
Han har precis blivit pappa och är nog överväldigad av vilka känslor som det har väckt hos honom.

Det är inte lätt att vara i hans roll heller.

Det är just det jag försökt få fram i tråden, att jag verkligen förstår honom!!! Jag vill bara att han lugnar sig, tar två steg bak och släpper fram mig.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

*knapplån*
det gör mig ont när jag läser hur du har det, jag hade det också ganska jobbigt i början med sambons familj men nu har det blivit lite bättre när dottern har blivit större. Så här i efterhand ångrar jag att jag inte sa ifrån mer men jag orkade inte, jag kände mig hudlös och visste inte riktigt hur jag skulle tolka situationen och vad jag hade "rätt" att känna. Det som hade hjälpt mig hade varit att gadda ihop mig mer med släktingar och vänner som varit på min sida och som fått mig att orka stå emot mer och tro mer på mina egna känslor. För mig var det ingen som helst tröst att tänka att "de vill bara barnet väl" eller nåt sånt. Ett barn är ingen är verkligen inget frikort för andra att få vara oförskämd och respektlös mot en av dess föräldrar.

Så som flera andra har sagt; försök inte orka detta själv just nu utan ta hjälp av folk i din närhet!! Och kanske ett paradoxalt råd... lyssna inte för mycket på alla andra utan på dig själv.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Jo jag ser det.
Men många verkar bara vilja vara arg på honom.

Det är svårt det där.
I många trådar så klagas det över pappor som inte bryr sig om sina barn.
Och sedan när en pappa verkligen bryr sig, så skriker alla att han inte får ta barnet från mamman.

Det måste ju vara i det närmaste omöjligt att vara man och göra rätt.

Jag tror att det lugnar ner sig när papprena är klara.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Jo jag ser det.
Men många verkar bara vilja vara arg på honom.

Det är svårt det där.
I många trådar så klagas det över pappor som inte bryr sig om sina barn.
Och sedan när en pappa verkligen bryr sig, så skriker alla att han inte får ta barnet från mamman.

Det måste ju vara i det närmaste omöjligt att vara man och göra rätt.

Jag tror att det lugnar ner sig när papprena är klara.

Det var inte min mening med tråden att få folk arga på honom, jag ville bara skriva av mig för jag har ingen att prata om det med. Mina stackars vänner får höra så mycket redan och jag kan inte vara nåt roligt sällskap genom att sitta och gråta och prata om honom.

Han är inte ond och elak, bara tanklös och väldigt egocentrarad. Han har svårt att förstå andra och jag tror att mycket av hans beteende kommer från hans uppväxt. Nej jag försvarar inte att han behandlar mig illa, jag försöker bara hitta en förklaring till varför, att förstå hur HAN tänker. Och jag förstår hur rädd han är!!! Det är ju så jag känner.

En kvinna från familjerätten ringde mig nyss. Tydligen samma kvinna jag ska gå en föräldrautbildning hos:D Vi bestämde att vi ska dit den 22 december och skriva lite papper och prata om det här. Jag satt minuterna innan och skulle leta upp hennes nummer och ringa och prata om vårt problem, men det behövdes ju inte tack och lov. Jag tog upp att vi hade problem och det kändes bra att hon lyssnade och gav lite råd. Jag ringde och gav tiden till honom och sa " skönt att få det överstökat, så att du inte behöver vara så känslig mer, för det påverkar mig negativt" Han höll med och tycker också att det ska bli skönt att reda ut ett och annat med nån som kan lite.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Jag minns hur min i vanliga fall mycket stabila sambo reagerade i samma situation.
Han reagerade mycket och starkt.
Och då så är och var vi i en stabil relation med bra kommunikation.

Så jag förstår er båda.
Det är inte lätt.
Så bra att ni har ett datum satt.
Bara det kommer säkert att hjälpa.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 785
Senast: Manji
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 372
Senast: Tassa
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 882
Senast: Whoever
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 774
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp