Sv: Får jag skylla mig själv?
Jag gissar att det är på Tradera du gjort affären, och även jag både köper och säljer saker på Tradera.
Och om jag varit säljare, då hade jag tyckt du var en slarvig kund! För hur skulle jag kunna veta att leveransadressen jag fått inte gällde? Min telepatiska ådra är inte så utvecklad så jag är tankeläsare!

Men däremot så hade jag absolut inte behållit varan, den är ju inte min, jag har ju sålt den! Jag hade ställt frågan jag tyckt du skulle ställa, hur gör vi nu?
Säljaren har kostat på emballage och frakt till en felaktig adress pga att du inte uppgivit rätt leveransadress. Visst, alla kan göra fel, du visste ju inte att du skulle ändra adressen, det är helt mänskligt att göra misstag! Men ska andra betala för dina misstag? Svaret är nej i det fallet tycker jag!
Hade jag varit köparen som glömt ändra adressen, då hade jag frågat hur mycket emballaget och frakten kostat säljaren, sedan hade jag satt in de pengarna på kontot och bett säljaren skicka grejen till min rätta leveransadress. Att ta betalt för nerlagd tid, det gör jag inte varken som köpare eller säljare, det bjuder jag på.
Jag har också dabbat mig på Tradera, sålde vid ett tillfälle många saker, missade en inbetalning från en köpare på en vara. Trodde köparen ångrat sig så jag struntade i det, la bara ut varan igen på auktion. Fick den såld och skickade den till nya köparen.
Då hör köparen jag trodde struntat i att betala av sig, h*n hade satt in pengar på mitt konto! Jag kollade, och javisst hade h*n betalat! Jävlaremej vad pinsamt, där hade jag gjort bort mig!

Mailade köparen, bad om ursäkt, fick till svar det var ok, sånt som händer! Sedan skickade jag tillbaka hennes pengar, det var runt 30:-, jag skickade henne en femtiolapp jämnt, tyckte jag kunde betala lite extra när jag dabbat mig!