Får jag tävla på detta bett?

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Doneloge
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 934
D

Doneloge

Någon som har dressyr TR hemma och kan berätta för mig om jag får använda detta bett på tävling? Har för mig att metallen måste vara enfärgat.

Bild: Hööks hemsida -> Bett och sedan "tredelat bett i sötmalm"

Sv: Får jag tävla på detta bett?

Tränsbett med både rörliga och fastaringar är tilllåtna. Trän bett är även tredelat. Så det spelar ingen roll om den är silver eller i koppar eller i äpple smak.

Förr vet jag att koppardel inte var tillåtet då bettet skulle vara av samma metall. Är det ändrat?

Ja, det är det. Det är tilllåtet att ha olika metaller. Så har det varit ganska länge ser jag. Men jag var lite osäker så va jag var tvungen att kolla upp det.

Varje dag lär man sig något nytt:idea: ! Bra dessutom att reglerna ändras efter hand...

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 213
Senast: sweep
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
970
Senast: fio
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 596
Senast: Mirtai
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 019
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka