Får man ha vad man vill på sitt kontor?

Lite i klass med amerikanska trädgårdsdekorationer i juletid. "The more, the merrier." :D

Vi har en "Christmas Cul-de-sac" i sta'n jag bor i. Nasta jul ska jag (antligen) komma mig for att ta bilder for att visa hur det KAN se ut. :p

Appropa att anvanda ordet "sporting" sa gor jag det gansa ofta. I dag konstaterade jag att, "Tate is sporting a true Swedish bandana" (gul med blaa kronor)
Det ser dock helt annorlunda ut pa Svenska. Kanske inte lika sjalvklart. Trots att jag anvander det titt som tatt :o
 
Som tillägg i sporta-diskussionen; själv brukar jag använda uttrycket "jobba".
"Idag jobbar jag grå tröja" eller om någon frågar om jag kan göra något kan jag skämtsamt svara "jag jobbar inte så".
Men vaddå "idag jobbar jag grå tröja"?? Det måste ju fattas något ord där för att den meningen ens ska bli förståelig. Vad betyder sporta för att du kan byta ut det mot jobba i den meningen? Fattar ingenting. Har aldrig hört uttrycket.

Jag vet vad spotta är, men det är ju en engelsk version av att se någonting (förutom att spotta saliv på någon som är en helt annan grej). I spotted a deer in the forest - jag såg ett rådjur i skogen. She was spotted in blue jeans - hon sågs i blå jeans. Men sport? Att sporta är ju att utöva en sport, eller?
 
Men vaddå "idag jobbar jag grå tröja"?? Det måste ju fattas något ord där för att den meningen ens ska bli förståelig. Vad betyder sporta för att du kan byta ut det mot jobba i den meningen? Fattar ingenting. Har aldrig hört uttrycket.

Jag vet vad spotta är, men det är ju en engelsk version av att se någonting (förutom att spotta saliv på någon som är en helt annan grej). I spotted a deer in the forest - jag såg ett rådjur i skogen. She was spotted in blue jeans - hon sågs i blå jeans. Men sport? Att sporta är ju att utöva en sport, eller?
Det har bara blivit ett uttryck som jag lagt till mig. Tror det började i det skämtsamma "jag jobbar inte så" till "jag jobbar blå skor" = jag har blå skor på mig. Jobba istället för sporta som många andra skrivit. Påstår inte att det är ett universalt eller vanligt uttryck liksom.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 132
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 325
Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 567
Senast: Bapelsin
·
Övr. Katt Vill prova och se om två av mina katter kan tåla varandra så båda två kan bo inomhus tillsammans. Dom är helt olika i personligheten...
Svar
13
· Visningar
1 018
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp