Får skav lätt?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Qyenn97
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 868
Q

Qyenn97

Har haft tre ponnyer, och alla har varit skimlar. Två av dom har lätt fått skav, och en av dom var extremt känslig. Har hört att skimlar har lättare för att få skav än andra hästar, vad säger ni, stämmer det?

Sv: Får skav lätt?

Får jag fråga vart dom fick skav och av vad?
Har också känt några skimmlar med skav men vet inte om det är vanligare eller inte..

Var sitter skaven?

Vet att skimmlar är känsligare, men vet inte riktigt hur det är när det gäller skav.

alltså av utrustningen, tex så fick min förra häst skav av allt,tex tränset, benskydd ja allt sånt.

Liknande trådar

Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
886
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
497
Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
2
· Visningar
344
Senast: Shixle
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 205
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka