Hrm. Ja, jag använder ju bland annat vetemjöl i bechamelsås till min lasagne. Och ibland till att reda annan typ av sås också.Inte mjöl, har aldrig använt det i matlagning till något annat än deg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hrm. Ja, jag använder ju bland annat vetemjöl i bechamelsås till min lasagne. Och ibland till att reda annan typ av sås också.Inte mjöl, har aldrig använt det i matlagning till något annat än deg.
Oj, dåJag har typ fem olika varianter vetemjöl hemma... plus rågmjölet
/surdegsfanatikern som kanske tagit det hela lite väl långt![]()
Tror den ledande punkten här är att vi försöker undvika pasta och bröd så långt det bara gårHrm. Ja, jag använder ju bland annat vetemjöl i bechamelsås till min lasagne. Och ibland till att reda annan typ av sås också.
Oj, då! Jag tänker att jag kanske borda testa att variera mig lite. Det blir annars i princip alltid Willys egna Vetemjöl Special i mina surdegsbröd. Inte för att det blir dåligt, men det kunde ju vara kul att testa något annat också!
Haha, jag såg rubriken och tänkte "Jag ska läsa tråden för att se hur många inlägg det tar innan folk skriver att det är sååå enkelt att göra egen".
Inte många![]()
Ja alltså, jag skulle själv aldrig köpa färdig pajdeg. Men jag lägger mig inte i om andra gör det, eller vilka orsaker de just då har för att göra det. Jag har heller ingen aning om var det finns i butiken, så jag hade (såklart) inte tänkt svara i tråden alls.Fast ganska många svar innan om var man hittar den färdiga pa(lmol)j(e)degen i butikerna.
Fast ganska många svar innan om var man hittar den färdiga pa(lmol)j(e)degen i butikerna.
Nu finns det iofs färdig pajdeg utan palmolja i så det kan vara bara pajdeg![]()
Nu bor ju trådskaparen - jag - inte i Sverige men skulle inte köpa något med palmolja oavsett. Något som faktiskt inte heller är så svårt att undvika i den butik jag hittade min pajdegFast då är det värt att förtälja märke, för den har inte jag lyckats lokalisera än!
Fast då är det värt att förtälja märke, för den har inte jag lyckats lokalisera än!
Pop bakery pajdeg 2.0. Finns åtminstone på Willys![]()
Det lustiga är att det var just det märket jag hittade innehållsförteckningen för; men de verkar ha skärpt till sig och tagit bort palmoljan. Positivt överraskande!
Det lustiga är att det var just det märket jag hittade innehållsförteckningen för; men de verkar ha skärpt till sig och tagit bort palmoljan. Positivt överraskande!
Det här blev ju värsta pajdeg-gateDet är nog därför den heter 2.0 för det stämmer att den har fått ny innehållsförteckning![]()