Färdigblandad cement

Snuffsan

Trådstartare
Jag ska ev. gjuta ett nytt stallgolv och försöker få fram ett ca pris på färdigblandad cement. Jag har ringt men det är ingen som är anträffbara på företagen som säljer, så är det någon här som vet? Vad kostar det / kubikmeter? Och frakten? Så där på ett ungefär.

Sv: Färdigblandad cement

Sommaren 2003 betalade vi 960 + moms/m3 för betongen till vårt stall. Frakt och bil med 3 meter ränna ingick i priset.

Sv: Färdigblandad cement

Det beror på vad för sorts betong man ska ha. Det finns många olika sorter och prisklasser på dessa.
Jag valde en betong som skulle passa bra till stall och tåla salter bättre men den var ganska dyr, närmare 2000 :- /kubik. 9 meters ränna och fri lossning 30 min (vilket inte räckte riktigt och all tid över 30 min kostade 16 kr per minut)

Såhär i efterhand kanske man kunde valt en billigare variant, men det blev jättebra resultat och man vet att det är en bra grund iaf!

Lycka till!

Liknande trådar

Anläggning Jag har en paddexbana som jag egentligen är nöjd med men behöver mer material till den och paddex säljs inte längre så tänkte jämna...
Svar
10
· Visningar
896
Senast: tara
·
Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
558
Senast: tara
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 499
Senast: Edla
·
Hemmet Efter att ha haft min älskade etta på Södermalm i över 23 år har jag nu bestämt mig för att sälja den då jag inte bott i den på snart...
Svar
17
· Visningar
913
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka