Färg på boxväggarna??

Smuldaisy

Trådstartare
stallet1.jpg
Har precis fått klart mina boxar som jag målat med Roslagsmahogny (tjärna, balsamterpentin o linolja) och nu är det väggarnas tur. Jag har tänkt ha vitt på hela väggarna som inte är en box. I boxarna ska det vara vitt från 1,30m upp till tak men vilken färg ska det vara därunder. Hade gärna haft vitt där också om jag inte hade haft tre väggbajsande hästar. :) Vill absolut inte ha svart eller annan mörk färg. Har någon tips och/eller bilder där ni har träfärgade boxar och väggar av puts som ni målat. Hälp snälla har idetorka.:confused:

Senast ändrad:
Sv: Färg på boxväggarna??

Har sett i andra trådar, typ "visa ditt stall", där tycker jag det var snyggt med dels grått och dels beige. Kommer nog själv att ha beige.
//Jezz

Finns ingen annan färg som håller sig vacker när de skiter på den så jag hade målat vitt helt ner och hellre tvättat ibland. Så gör vi här. Det blir så himla mycket ljusare och finare. :)

Helvitt på väggarna i stallgången & beigebrunt nertill i boxarna så syns inte skiten så väl. Men helvitt är ju aldrig fel!

jag skulle nog ta grått om jag var du. ibland kan grönt och blått vara fint, men det passar nog inte till dina fina boxdörrar..

Nu kommer jag med mina förslag:)
På väggarna så kan du kanske ha ljusbrunt/beige aktig färg. Och på boxväggarna, så kan du ju ha någon typ av brun färg, som matchar dörrarna och väggarna! :bump:

Tack för svaren! Kan berätta att jag har börjat måla helvitt men jag tycker det blir lite "sterilt". Det är ju sjukt dyrt med färg och ville man ha den bruten var det ännu dyrare så därför är det just nu vit- vitt:crazy: (om ni förstår vad jag menar). Jag är lite inne på typ "allmogegrön" halvvägs inne i boxarna, övriga väggar helvita. Vad tror ni om det? Kan det passa till boxarna som är lite honungs gulbruna eller hur jag ska förklara.

Jag lovar, det är bara för att det är nytt som det ser så ut. Ge det lite tid skall du se!

Ville bara säga att stallet var superfint! :)

Liknande trådar

Hemmet Försöker bestämma mig hur mitt vardagsrum ska se ut, om jag ska ha tapet eller måla och i så fall vilken färg :p Har tre hyfsat stora...
Svar
14
· Visningar
1 647
Hemmet Tänker snygga till mitt kök lite. Det blir en budgetvariant, där jag gör jobbet själv. Ska måla luckorna vita, byta diskho och bänkar... 2
Svar
28
· Visningar
10 587
Senast: Sar
·
Q
Anläggning Nu ska jag äntligen ta tag i stallet o bygga/måla om. Men färgtips behövs verkligen. Stallet är ganska nytt ca 2år sen vi bygde de, men... 2
Svar
29
· Visningar
11 403
Senast: mackan
·
Hemmet Äntligen har vi fått tummen ur och börjat göra huset till vårt. Det var nästan ny rustat när vi flyttade in, men oj vad 3 år med...
Svar
1
· Visningar
1 082
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka