Färg på butetsadel

Sv: Färg på butetsadel

jo peder och malin rider ju i en gammal butet, fast färgerna har liksom bytt ställe nu på den nya, förut så var det ljusa på sätet:) fast det känns som att cachou och golden slits väldigt mkt, gör de det på alla andra märken också?

Senast ändrad:

skall du ha en brun butet, så skall du absolutt ha cachou!! Den håller sig snygg mkt längre än golden. Jag har en svart butet i dubbelt kalvskinn, kan absolut rekomenderas... Den är inte så snygg som den "vanliga" modellen, men man sitter som limmat i den ;)

Malin har den nya nu enbart (den mörka), ialla fall när man ser henne i tv, Peder har både den nya (de mörka) och den gamla, (de som är gulaktiga).

Cachou är fortfarande mörkbrun och blir inte ljusare med tiden.

Den nya golden blir inte heller ljusare. De håller sig fina hela tiden.

Den gamla golden blev gulaktig och hemsk i färgen, dock så är lädret ändå helt underbart på dem.

Senast ändrad:

Men jag tycker den bruna är ganska "röd" om man säger... Det tycker jag att alla de nya butetarna är. Dock inte så det stör. JAg tycker det är snyggt.

Oj men då måste du ha cachou, för golden är ju verkligen jätte ljus:eek: skumt haha:smirk:

Det är väldigt skumt, o den på ryttarstugan ser precis ut som mina när de var nya, och det är en golden som är på bilden och jag beställde ju golden på den andra (så jag borde ju få det med tycker man), plus att jag hört att cachou är mer mörkbrun.

Men okej så här fattar jag det, du beställde golden, som finns på bilden på ryttarstugan, och när du fick hem den såg den ut som golden, sen efter ett tag har det ljusare blivit så mkt mörkare att den ser ut som cachou? då är det ju ingen ide att köpa golden om den blir cachou sen:D haha

Har golden på min sadel och den är inte jätte ljus, några år gammal -04. Har brun (nut) på träns och sadelgjord passar perfekt till sadeln. Kanske säger nått om hur färgen är. Är jätte nöjd skulle inte vilja ha nån annan färg. Har hört att den mörkbruna nästan blir svart, men allt är efter tycke och smak.

jag har också hört att vissa blir svarta, och det vill jag verkligen inte ha! men om man är rädd om sadeln, smörjer och har skydd på och inte rider ut med den i regnet utan skydd över, (rider alltid ut med täcke över sadel om det regnar) så borde ju färgen hålla i sig bra länge tycker man ju, jag funderar på att köpa golden, vet inte om jag vill att den ska bli röd eller svart faktist, då känns det rätt så onödigt att ha köpt en dyr sadel:)

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 267
Senast: MiniLi
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 741
Senast: Edla
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 522
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
4 029
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka