Färg på föl

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare fia0
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 5 997
Sv: Färg på föl

Ohhh vad kul :banana: . En silversvart liten hingst, precis som jag ville ha!:bump:

Tänk om fölen hade behållt samma färg som när de fötts. I stallet förra sommaren föddes en hingst med vackert grafit-grå stickelhårig (svårt att beskriva färgen) men idag är han gulsvart. Årets första föl blir nog mörkt gulbrun (min gissning) för hon ser lika ut fast med bruna toner iblandat.

Nu behöver jag nog inte vänta så länge innan jag får se vad mitt blivande sto får (hon har börjat fylla ut juvret). Jag har gissat en svart hingst och det bör bli en pigg kille med mkt vilja (förhoppningsvis inte fullt lika mkt egen vilja som sin mamma :D ).

Här kommer en bild på årets första föl dag 2
goa-med-fol.jpg

Glömde att skriva som ni ser så har jag ingen höjdar kamera utan när det är mulet så drar den allt åt gulbrunt hållet. Mitt photoshop krånglar så kunde inte fixa till det. Fölet är inte alls så brunt som det ser ut på bilden.

fia0 skrev:
Har betäckt ett svart sto med en silversvart hingst. Då borde det väl vara troligast att jag får ett föl med någon av dess färgerna,men hur ser de ut som föl. Går det att skilja dem år från början?
Vet någon en bra hemsida med fölfärger?

När mitt silversvarta föl föddes så var hon stålgrå med ljus man och med ljusa hovar.
M vH A_Z

Nu ser jag också skillnaden i färg på fölen. Det är så kul när poletten trillar ner....

fia0 skrev:
Jättesöttttt:)
Hon är verkligen fin (inge partisk alls ;) ) och hoppas hon blir lika bra som sin mamma så får vi se henne på VM i framtiden. Hoppas de inte säljer henne så man får se hur hon utvecklas på nära håll.

Här kommer svaret på stoet jag frågade om: Hade gissat rätt om att det skulle bli en hingst men speciellt svart ser han inte ut att bli :D .

13-maj-2006-010.jpg
13-maj-2006-014.jpg

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
480
Senast: Freazer
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 030
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 995
Senast: carmarnic
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
793
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka