Färg på läder ?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Charmelione
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 1 644
C

Charmelione

Tänkte ha en liten " omröstning " nu :D
Vilken färg på läder tycker ni är finast till en skimmel ? (Gråskimmel)
Svart | Havanna/Cherry | Tobacco | Brunt
Kom med era åsikter !

Sv: Färg på läder ?

Rödbrunt/tobacco läder tycker jag är finast! Såhär:

HPIM0130.jpg

Åhh va snyggt ;)
Jättefin häst också !

Det är olika, men mörkbrunt är ofta finast.

Har tyvärr ingen bild men han är mestadels vit , gråare på bakdel / bakben och huvud :smirk:

Då är han helvit inom kort. Svart är såå tråkigt tycker jag, hade det tidigare men snyggare med brunt! Blir inte så hård kontrast då.

Jag har brunt till min, lite olika på olika saker (cognac, natur, brunt, mörkbrunt etc). Köpte ett mörkt röd-brunt träns till honom nyligen och det var riktigt snyggt!

jag tycker verkligen att färgen vsart på läder är snyggast till alla vita eller skimmel färgade hästar/ponnyer, det är mest stilrent och passar verkligen, färger till det sedan är vit, svart och grå, väldigt snyggt :)

bild på hur svart,grå och vit kan funka :
5391948.jpg

det känns nästan som att brun färg på lädret till en skimmel är något "mode" som har blivit starkare o starkare :P förut såg jag aldrig en skimmel med brunt läder men u finns dom överallt, men jag tycker fortfarande svart är snyggast, sen kan jag hålla med om att fuxar är lite snyggare i brunt läder en svart. men men :D

Mörkt rödbrunt, men det tycker jag nog är snyggast på alla hästar:d

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 222
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Husky finns ju i en hel del olika färger och teckningar. Vit, svart, svart-vit, brun, brun-vit, viltfärgad, tror jag det heter, grå... 2
Svar
24
· Visningar
1 856
Senast: geting
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
438
Senast: Malva1978
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
749
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka