Färg på sadel och träns o dylikt till mörkskimmel?

Ek3n

Trådstartare
Hej!
Snart blir jag förmodligen hästägare till den här underbara ponnyn :love: Vi har inte köpt än men ska prova han två ggr till och se om han är den rätta *vilket jag tycker redan nu men för att vara på den säkra sidan*

{532CC4BE-D027-4BD4-8783-0E08F789AD75}.jpg

menmen, till saken. Vad tycker ni att man ska ha för färger till en mörkskimmel? Färg på lädergrejerna (sadel,träns m.m), schabraket, täckerna, allt! Kom med tips, så jag kan shoppa gärnet ;)

Sv: Färg på sadel och träns o dylikt till mörkskimmel?

Bruna lädergrejer (så snyggt på alla skimmlar), och marinblått, biege (stavas?) på det andra det är så snyggt...

Vinrött tycker jag är snyggt på skimmlar.:love: Men å andra sidan passar väl nästan alla färger på en skimmel.:angel:

han ser ut som min ponny i kroppen. sjukt lika! fast han är mrkbrun. :love: ras? stam?

ja tycker han ska ha blått eller vinrött :)

Tycker seriöst att du ska ta svart, för brunt eller någon annan färg på tränset och sadeln kommer gallskrika då han är mörk själv. Det svarta kommer smälta in i honom mer och då kommer man lägga märke till honom och inte utrustningen!

Brunt ska det vara!
Hatar när alla har svart på sin skimmel, det är så FULT!
men men, smaken är som baken....

Ek3n skrev:
Hej!
Snart blir jag förmodligen hästägare till den här underbara ponnyn :love: Vi har inte köpt än men ska prova han två ggr till och se om han är den rätta *vilket jag tycker redan nu men för att vara på den säkra sidan*

{532CC4BE-D027-4BD4-8783-0E08F789AD75}.jpg

menmen, till saken. Vad tycker ni att man ska ha för färger till en mörkskimmel? Färg på lädergrejerna (sadel,träns m.m), schabraket, täckerna, allt! Kom med tips, så jag kan shoppa gärnet ;)

Söt ponny!

Skimlar passar i typ ALLT utom i grått (så länge de är gråa, när de blir vita sen är de supersnygga i grått!!!) och vitt (fint så länge de är mörka, men när de är ljusa sen syns det inte.

Lycka till.:banana:

Nu när han är så mökt så är det finare med svart! :bump: annars kan det lätt bli lite för mkt av det goda..

självklart ska du ha gråa grejer till den, det e så jäkla snyggt när man har så matchande färger, svart läder och gråa schabrak, senskydd, lindor, täcken osv. :) men svart och vit är också jäklit snyggt! kan även tänka mig lite mörk blå kan vara trevligt ;D

jag själv e sådan som tycker all utrustning ska smäla in i hästen, och ge ett proffsigt utseende, som ex mina bruna hästar dom går mest med bruna och beiga schabtrak, medans min kompis ponny som ser ut som din har gråa, och svarta saker, så jäkla snygggt!

Senast ändrad av en moderator:

Mörkbrunt helt klart. Är det svart så blir det så tråkigt. Brunt ger lite mer färg i det hela.

helt klart mörkbrunt...så det bryter av lite men inte förmycket..vinrött o grönt tycker jag är snyggt på en så pass mörk skimmel

Svart läder, ljust är jättefult på en skimmel, oftast iaf, tycker jag. Och vinrött/rött på resten... Grått är oxå snyggt!

jag tycker bruna lädergrejor och vinrött resten

Vilken söt :love:.
Jag skulle haft svart läder. Och färger kan du ta som du gillar bäst, nästan allt passar ju.

Han är renrasig Connemara, ska kolla stammen när jag är där nästa gång :love:

Liknande trådar

Islandshäst Hej hästvänner! Jag rider en väldigt fräsch, 19 årig islandshäst som kan bli superflott, men själv har jag inte lyckats få fram den...
Svar
2
· Visningar
3 235
Utrustning Hej! Förstår om detta kan vara en självklar fråga för många men vill veta vad ni tycker då jag känner mig något osäker här. Jag har då...
Svar
5
· Visningar
2 012
Senast: Yrja
·
Träning Hej! Jag har nyligen fått hem en stor 7 årig d-ponny (blandning varmblod/isis). Dels är han väldigt otränad och är nästintill omusklad...
Svar
15
· Visningar
2 406
Senast: hovtassfot
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras... 2
Svar
21
· Visningar
4 375

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka