Färg på sadel...

Freja_

Trådstartare
Vilken färg på hoppsadel skulle ni hälst ha till ett mörkbrunt, stort halvblod? *Nyfiken... :angel:

Sv: Färg på sadel...

Oxblod är jättesnyggt på mörkbrun häst :) Tabacco också!

Tobbaco färgat eller någon annan sort brun kanske londonfärgad :banana:

En sadel som är så lik hästens egna färg som möjligt. I dethär fallet mörkbrun då.

Min sadel och min häst hade nästan precis samma färg det var jättesnyggt! :)

Jag skulle nog först inrikta mig på att hitta en sadel som passar både hästen/ryttaren och plånboken(!)... Men visst jag gillar bruna sadlar, men har en svart flatback...

Jag tycker om svart, men rätt nyans på brunt är snyggt. Tänk dock på att sadel inte bör vara ljusare än hästen. Dock lite osäker när den är brun på den punkten. Men iaf så är svarta/mörk bruna hästar väldigt fula i sadel å träns som har en ljusare färg på sig.

Okej, men om man har en Tabacco-färgad sadel, vad ska man ha för färg på tränset då? Tabacco e ju ingen snygg färg på träns...:crazy:

Fortfarande samma häst...

samma färg som på sadeln såklart ;)
Har du en mörkbrun häst skulle jag inte ha tabaccofärgade saker, som någon sa tidigare i tråden så är det sällan snyggt att hästen är mörkare än utrustningen.
Jag hade cachoufärg på min sadel och nut på tränset, det tycker jag är snyggare än tabacoo som går så mycket i orange.

London färgat e sååååå fint! Har själv mörkbrun häst med london färgat. Jättesnyggt!

Oj det blev en sadel skulle bli ett träns;) :D
Mmen jag orkar inte leta fram ett träns nu i den färgen:D

Brunt alla gånger :love: Så fiiint... :d
Har det på min svartbruna pålla :) iofs. allt utom sadeln, men den ska bli brun såsmåningom den med:smirk:
pubria_h9.jpg
pubria_h10.jpg

Nja men det är ju lite olika, min Prestige som är tabacco färgad går inte alls åt orange, den går mer mot röd.

Det är inte snyggt med london på en mörk häst, men någon form av tobacco/oak/nut, dvs mellanbrunt, tycker iaf jag är jättesnyggt!

Jag tycker träns och sadel ska harmonera med hästens färg. Min fux har svart dressyrsadel och tobacco hoppsadel, men han är såååå mkt snyggare i sin bruna utrustning! Måste köpa brun dressyrsadel också... :p

ljusare brunt, tycker det är väldigt fint på mörka hästar! Fast då måste såklart allt matchas! Spyr galla om nån kommer med en brun sadel och svart träns eller tvärtom :angel:

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
521
Senast: warg
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 615
Senast: Roheryn
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
447
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka