Färg på sadel...

Sv: Färg på sadel...

Svart helt klart...på alla hästar utom svarta...:angel:
Det är dessutom underbart enkelt att hitta utrusting i samma färg:angel:

Haha. Jag fick nämligen med en sadel till min häst när jag köpte henne, den är en Trainer's - nånting och är tabacco och rödbrun. Jag tycker själv att den är grymt ful (!) Men sen ligger den som gjuten på henne, och skön e den med... Känns lite onödigt att krångla med sadelbyte då. Kanske om några år när man kommit igång :D

Men aja. Finns det någon annan färg än tabacco som matchar till tabacco? :angel: Säg inte svart för dör ramlar jag av stolen. Fick med ett svart träns till henne :eek: haha. Nu har jag ett Oxblodsfärgat som passar ganska bra men inte perfekt, färmässigt då.

Nån som har nått tips på något bra/snyggt träns som passar till en tabaccofärgad sadel? med mässingspännen och inte över 1500 spänn?

/M

Dyón har ju jätte fina träns i tabacco. Har själv et Chetak träns i tabacco som jag tycker är jätte snyggt, men smaken är som baken som sagt ;)
Såhär ser det ut iaf:
Cardan.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Svart eller nougat tror jag. Båda är jättefina på alla hästar! Fast nougat är inte snyggt på ljusfuxar :p

Har ett sånt träns på min pålle med! Ursnyggt :)
Tycker att tabacco fungerar på mörka hästar eftersom den färgen går åt brunt. Londonfärger, som new market och liknande är däremot inte snyggt på en mörk häst.
Men har du en tabaccofärgad sadel kan du ju ha mörkbrunt träns (och sen matcha tex. martingal hopplatta till tränset).

_Waccardi_ skrev:
Dyón har ju jätte fina träns i tabacco. Har själv et Chetak träns i tabacco som jag tycker är jätte snyggt, men smaken är som baken som sagt ;)
Såhär ser det ut iaf:
Cardan.jpg

Det var ganska snyggt, vad kostade det och var köpte du det?

Det tränset fick jag av en kompis, hon hade köpt de på ekohallen i jkpg ;) sen köpte jag ett i Upplands väsby på Horselife, kostade väl ca 300-400 kr om jag minns rätt :angel:

Senast ändrad av en moderator:

Okej, på Eko i jkpg finns dom tyvärr inte kvar :\ Det fanns ett annat, jättefult träns, den färgen just heter nog inte tabacco. Men jag kan säga att det var INTE snyggt, typ oranget! haha.
/M

Jag har ingen häst ;)
Han ska säljas och står för just nu på ett försäljningsstall.
Kvar är jag med ett ton utrustning, som iofs vart något mindre idag när en kompis kom förbi och la vantarna på en del grejjer. :)

Ditt dressyrschabrak från RG?? :angel:

Du får gärna PMa om du har saker du vill bli av med! Jag tror vi har samma smak.... ;)

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
521
Senast: warg
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 615
Senast: Roheryn
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
447
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Diskbråck
  • Tråden för spår