Färg på schabrak åt den här sadeln?

Sv: Färg på schabrak åt den här sadeln?

Åh, vilken underbar sadel :love: Ge mig!!

Jag skulle haft ett som inte syns alls, bara en liten filt under.

Verkar som de flesta tycker beige eller vinrött eller klarblått. Får fundilera vidare på de färgerna. Det går iaf inte att hitta några färdig-sydda i de färgerna så det blir att sy själv.

Brunt, beigt eller kanske khaki/olivgrönt skulle kunna passa med någon snygg passpoil och kantband till. Annars kanske vitt eller svart med silver pp, vore i af snyggt till skimmelfärgen. Vitt är ju dock ganska opraktiskt tyvärr, annars snyggt!

Kanske ett antik schabrak skulle passa? :idea:
1109686475_3342-p.jpg

Aha okej. Funkar dom bra? Inget skav eller så??? Är sugen på att prova sånna själv.. Eller ja på min häst:D

Knallblått helt klart... eller ett riktigt skogsgrönt, det är alltid snyggt... Annars får du väl försöka hitta nåt som matchar pissfläckarna :D:D:D

Ååååh en tråd i mitt favoritämne - hästmode :bump: Tycker helt klart att du ska välja ett schabrak som följer konturen på sadeln i en lite rödbrunare färg... brunt är helt klart bästa färgen till en skimmel och -Nej, absolut inte blått... blått är en kall färg och går inte med en varm färg som din bruna..(funkar bättre med svart)
Så en varm brun, gärna åt det roströda hållet, sen tycker jag du ska fortsätta med stigbyglarna som då måste vara i guld/mässing och då ev även en guldpasspoal på schabraket... och sen såklart träns i samma färg som sadeln, gärna fodrat med den beiga frägen så den kommer igen på tränset...mmm fint!:bow:

Du ska helt klart ta igen färgen i sitsen! Blir snyggaste helheten då. Gärna med brunrött kantband.

/Camilla

Håller med om att matcha med färgerna på sadeln.

Vad tror ni om den bruna som är gjord för den sadeln. Tycker själv den skulle se bättre ut med en annan kant.

SadelunderlaggEspaniola_col.jpg

Håller med! Beige som sitsen, med en passpoal i den mörkare färgen,eller kanske flätat kantband?

Senast ändrad av en moderator:

Jag skulle välja beige eller kanske brun...
www.exklusiv.nu har dom flera olika modeller och färger. Dom är väldigt trevliga att ha att göra med och om du behöver nått med speciella mått så är det till dom jag rekomenderar att du vänder dig till.

Jamen där är ju fleeceschabraken som jag letat så efter! Är ju jättebra och det var rätt pris!

Då tycker jag att Mourven ska få ett i typ den här färkombon
P1010018_150.jpg

Med den här modellen:
image004_150.jpg

Eller den här:
P10100490_150.jpg

Jag tycker du ska ta ett med en av färgerna på sadeln. Så naturligt som möjligt!

Annars var det röda som diny skickade rätt snyggt!

Blir ju helt sjuk ...Ska lätt beställa ett par snygga antikshabrak därifrån till min n-färgade espaniola.

Jag tror att du skall ah färger som går igen i sadeln på schabraket, blir nog snyggast så. Jag har själv en N-färgad på mörk häst = lite mer valmöjligheter färgmässigt.

Men dressyrscharlocken hade varit snygg till Espaniolorna.

FY SKÄMMS DEJ som hade det shabraket till den sadeln :rofl:

Det där va olagligt :p

om du frågar mig, varma toner i nougat, beige, brunt, cremme samt marin.. :D

Hej!
Tycker att det skulle passa med ett jägargrönt. Riktigt mörkt grön alltså. Passar till brunt och blir även en stilren färg som passar helheten.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka