Färg på schabrak.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Färg på schabrak.

nej, inte i dressyr iallafall. kanske i hoppning på klubbnivå, den beror på klubben

Så om jag vill så kan jag ha mitt röda dressyr scahbrak i morgon när jags ka tävla på en lokal dressyr tävling? Är ni säkra på det? Så att man inte får någon skit sen =)

om jag hade varit dej så hade jag tagit med det röda.. om du ser nån annan som rider med annat än vitt så sätt på det röda.. om alla rider med vitt så kan det ju vara skönt att göra det samma.. så hade jag gjort...
Lycka till:D

TR moment 223
Vojlock av tyg, läder eller skinn och dämpande mellanlägg är tillåtet.

Det står absolut ingenting om färg! Dock har de flesta "neutral färg" på sina schabrak, så vill du inte sticka ut ska du ta ett vitt :)

Ja, du får ha vilken färg du vill. Men dom sagt, dom flesta brukar ha en ljus, neutral färg. Så det är upp till dej om du vill synas eller inte! :p Men på lokal är det nog ingen som bryr sej, så ta det röda! ;)

Det är därför sandfärgat och cremefärgat finns :idea:
Satt just och kollade gamla tävlingsbilder på min skimmel och han såg verkligen kritvit ut i sitt cremefärgade schabrak.

Foxy_Escada skrev:
nej, inte i dressyr iallafall. kanske i hoppning på klubbnivå, den beror på klubben

Hoppning på klubbnivå? Konstigt att det tävlas med färgade schabrak t.o.m. på elitnivå då... :angel:

Åk på en hopptävling, på vilken nivå som helst, och jag kan nästan lova att du ser fler färgade än vita schabrak!

Med risk för att vara en satkäring....
1) vi är på en dressyrträning
2) frågan gällde en dressyr tävling

Och en slutlig önskan
snälla, snälla läs TR först, det har på det senaste varit en strid ström av frågor vad man får ha på tävling resp inte. Det har dessutom ganska ofta gällt inför starter på tävling/nivå som kräver Grönt kort. Om ni inte efter att ha tagit grönt kort har koll på vad man får ha resp inte ha, ska ni inget grönt kort ha!
Nu får det bli lite skärpning på slappheten:mad:

Apo något trött och irriterad

Och eftersom trådskaparen nu fått svar på sin fråga flera ggr om så bommar jag faktiskt tråden.

Håller dessutom med apo om att fler borde införskaffa TR, man är skyldig att veta vad som gäller om man ska tävla...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 598
Senast: Mirtai
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 410
Senast: Emuliiaa
·
Dressyr Ett litet sidospår, som kanske borde vara en egen tråd, men jag har precis insett att jag måste köpa nya sporrar om det blir nån tävling... 17 18 19
Svar
360
· Visningar
12 128
Senast: Hedwig
·
Dressyr Jag är fortfarande såklart inte nöjd med formen på min ponny, jag vill att hon tar fram näsan mer och inte blir låg utan högre i nacken...
Svar
4
· Visningar
222
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Hönstråden II
  • Gps-halsband