färg på tömkörningsgjord?

Apollo 13

Trådstartare
Så, jag ska köpa en tömkörningsgjord till pållen, vad tycker ni för färg borde passa till honom? Svart, ljusbrun eller mörkbrun? Jag är inne på mörkbrun?
Här har ni skönheten
5399333.jpg

8510205.jpg

Sv: färg på tömkörningsgjord?

Mörkbrun!

Ska också köpa en gjord men jag får se vad det är för färg på tömmarna först. Har fått tag i begagnade fr tärnsjö men glömt fråga om färgen. Får bli en överraskning, har ändå inte råd att köpa gjord den här månaden tyvärr.

ja men visst skulle mörkbrunt bli snyggt?!
jag ska köpa både tömmar och gjord så jag får välja. däremot så verkar det vara lite knepigare att få tag i just mörkbruna tömmar, ska väll dock vara ärlig och erkänna att jag faktiskt bara kollat på lillh*sten i stavs hemsida, det är där jag ska köpa gjorden nämligen.
får väll kolla runt lite.

någon som vet vart mörkbruna tömmar finns? som inte kostar typ 1600 :o

edit: i läder ska de va.

Hade nog också satsat på mörkbrunt.

Måste bekänna min shoppingsynd, jag har faktiskt beställt en uppsättning med brun gjord och bruna tömmar. FAST vi har en jättebra svart gjord med dito tömmar. Usch, den enda trösten är att det var mannen som hetsade mig till det....

haha, man ska handla, det är rooligt :) jag förstår dig *klapp på axeln*

vart har du beställt dina bruna? ljusa eller mörka?
hittade på h*stshoppen ett par bruna tömmar. eller de stod att de var bruna men de såg svarta ut på bilden, mailade och frågade får se vad jag får för svar.

gud vad roligt det är med påskpresenter :D

*stönar högt*

Nu har jag hunnit med en vända på HM också, jag är oförbätterlig!

Har beställt från Hippsonshopen, får se om tömmarna matchar gjorden när de kommer...

jag tycker du ska vara stolt över dig själv :)
jag är stolt över min pojkvän som så snällt går med på att betala *moahaha* köpa saker är roligt, och det går ju faktiskt till en bra sak... MIG :devil: :angel: nee men tänk vad fin tygg Apollo kommer få nu :)

mörkbrun, men kan säkerligen vara snyggt med ljus insida.

Men då kanske jag kan få köpa din svarta riktigt billig :idea: :D :p
Till rätt pris kan jag rucka på min färg-fetich. Fast ni kanske ska köra kadrilj hemma och behöver båda förstås :D

Vad är det för underverk? Gissar på Tärnsjö....

haha, man ska handla, det är rooligt :) jag förstår dig *klapp på axeln*

vart har du beställt dina bruna? ljusa eller mörka?
hittade på h*stshoppen ett par bruna tömmar. eller de stod att de var bruna men de såg svarta ut på bilden, mailade och frågade får se vad jag får för svar.

gud vad roligt det är med påskpresenter :D

Ja men det är ju klart! Tömmarna får ju vara en påskpresent från sambon (nämligen han som får betala dem tills vidare), ska ge honom en rejäl påskpuss som tack... (och upplysa om att den är för tömmarna...)

Nya är Hansbo tror jag, gamla gissar jag Globus (känns som Vi-i-Femman gissningar det här!). Den svarta var i alla fall på tok för dyr (Granngården) men tömmarna är svinbra! Tyvärr är svanskappan något kort till stora fullblodet, men det går ju att skarva (och det är ju så snyggt med blått balaband vid sadelläget!).

Men VAR, var, var? får man tag på selunderlägg i fårskinn med brunt foder? Svart foder hittar jag, finns på Flädie om inte annat - men brunt!?

Barl´s sadelpadar kan man ju få i alla möjliga färger.

De har en massa olika underlägg på hemsidan men inget selunderlägg vad jag kunde se, fast det kanske inte är omöjligt att lägga en liten specialbeställning om man nu har riktigt känsligt färgseende.

http://www.reitsport-bartl.de/reitsport.htm

Ja jag har nu kollat upp färgen på "mina" tömmar. Ljusbruna, sådär ofärgade antar jag att de är då. Kan man smörja dem så de blir mörkare? Fast jag hörde på Flyinge att Tärnsjös tömmar inte ska smörjas, bara lite sadelsåpa när de är skitiga.

Vad ska jag då ha för färg? Om jag köper en brun gjord med ljust foder måste jag ju ha ett brunt träns, allt annat är otänkbart....

Men om jag går på svart så sticker tömmarna ut väldigt mycket. Fast då kan jag ju låtsas att det är en tanke med det.

Är lite inne på hööks gjord. Den fick gott omdöme av Bo, och så har den två stroppar så man kan ha riktig sadelgjord.
Hade en Globus på henne på kursen och det funkade bra, tyckte den låg bra på henne men kollade inte jättenoga och så var det ju en massa fluff inunder däckeln. Tyckte faktiskt att den såg riktigt trevlig ut i lädret. Prismässigt kan det kvitta. Sen har ju Classic (Hansbo) en variant oxå.

Dessa i-landproblem...

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Köpte för ett tag sen en begagnad ljusbrun prestige sadel (det var den enda som satt bra på min häst) Gillar inte färgen, vill hellre ha...
Svar
6
· Visningar
1 241
Senast: caballus
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 157
Senast: Capybara
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 310
Senast: tomte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025