• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Phorsytia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 306
P

Phorsytia

Kanske larvig tråd men men :d
Vad tycker ni för färg är snygg på ridbyxor?
Och vad är den snyggaste färgen till en typ mellan brun häst?

/Phorsytia

Sv: Färg??

Beige färgade ridbyxor är finast enligt mig. :)
Nja, kanske vinrött? Eller så marin, mossgrönt, eller ngt annat mörkt...

Jag gillar bäst rutiga ridbyxor, helst brunrutiga :love:
mondegaruta.JPG

Ljusa ridbyxor har jag alltid gillat. Det passar på alla hästar också.

Typ ljusbeige eller ljusgrå eller så. Jag tycker det är läckert! Sen ska hästen ha matchande schabrak och lindor också. Den gärna en matschande tröja. Ev. en svart tröja om man har svarta grejer på hästen (sadel & träns), ridhjälm och stövlar.

Jag älskar att matcha ALLT! :D

Att jag har 20 uppsättningar av olika färger och nyanser säger sej väl nästan självt... :angel:

Men passar alla i rutigt?
Är rädd att jag inte passar. Och ljusa, blir inte dom väldigt skitiga? :P

Men passar alla i rutigt?
Är rädd att jag inte passar.
Är inne på att köpa ljusa, typ beiga eller nåt men, blir inte dom väldigt skitiga snabbt?
Tack för svaren!

Jag gillar bruna, grå (mocca), marin och gröna ridbyxor :D
Förstnämnda är favoriten för mig.

Okej nu ska jag vara radikal gemfört med alla andra svar du har fått på din fråga "Vad tycker ni för färg är snygg på ridbyxor?"
(radikalt svar kanske för att jag är kille :D)

Personligen tycker jag att Vita! helskodda ridbyxor är det snyggaste som finns men tyvär minst praktiska, om det skall vara en färg på ett par all dagliga ridbyxor skulle jag nog säga;
De blåa paret av dessa Cavallo Chagall ridbyxor (ett av favorit paren).
eller mina Euro-Star som har en marinblå ton i byxan och en sand ton i helskoddningen :love:

Senast ändrad:

Vad tycker ni för färg är snygg på ridbyxor?

Instämmer med Chris (Salinero :) ) att vita ridbyxor är absolut snyggast, dock den minst praktiska färgen av dom alla. Som vardagsridbyxor beror det ju lite på vad man har för färg på hästen, och dens utrustning tycker jag. Det är inte så snyggt med t.ex. vinrött om man har en fux som är ganska så rödaktig själv i färgen, tycker jag...

Själv har jag en häst som har mycket cremefärgade, beiga och marinblåa schabrak (t.ex.). Hon har brun sadel och brunt träns. Snyggt blir det då om jag matchar min utrustinng med t.ex. brunt, marinblått, cremefärgat osv. så man försöker få in ungefär samma ton tycker jag. Tycker att det funkar bra att gå lite efter vad man har för färg på hästens schabrak.

Rutigt är också snyggt, typ brunrutigt, marinblårutigt etc.

Men jag skulle själv även kunna tänka mig ridbyxor i t.ex. svart, olivgrönt/khaki osv. också. För det är också färger jag tycker är snygga.

Snygga färger på en "mellanbrun" häst är väll svårt att säga. Skulle vilja se bild på hästen först för att kunna bedöma det bäst men kan tänka mig att creme/champagne/beigt, khaki/olivgrönt, vinrött, vitt, mörklila, nougat, brunt osv.
På våren/sommaren tycker jag att fräscha färger är t.ex. ljusblått och sand/beigt/champagne. På hösten kan brunt, vinrött etc. - alltså lite "mörkare färger"
vara väldigt snyggt! :d

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 216
Senast: Silje
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: morgaine
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 157
Senast: Capybara
·
Övr. Katt Vad har kattungen egentligen för färg? Han är brun, inte riktigt chokladig utan mer 'dassig' brun. (Tycker pälsen är silvrig i botten...
Svar
18
· Visningar
1 037
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka