Sv: Färg??
Vad tycker ni för färg är snygg på ridbyxor?
Instämmer med Chris (Salinero

) att vita ridbyxor är absolut snyggast, dock den minst praktiska färgen av dom alla. Som vardagsridbyxor beror det ju lite på vad man har för färg på hästen, och dens utrustning tycker jag. Det är inte så snyggt med t.ex. vinrött om man har en fux som är ganska så rödaktig själv i färgen, tycker jag...
Själv har jag en häst som har mycket cremefärgade, beiga och marinblåa schabrak (t.ex.). Hon har brun sadel och brunt träns. Snyggt blir det då om jag matchar min utrustinng med t.ex. brunt, marinblått, cremefärgat osv. så man försöker få in ungefär samma ton tycker jag. Tycker att det funkar bra att gå lite efter vad man har för färg på hästens schabrak.
Rutigt är också snyggt, typ brunrutigt, marinblårutigt etc.
Men jag skulle själv även kunna tänka mig ridbyxor i t.ex. svart, olivgrönt/khaki osv. också. För det är också färger jag tycker är snygga.
Snygga färger på en "mellanbrun" häst är väll svårt att säga. Skulle vilja se bild på hästen först för att kunna bedöma det bäst men kan tänka mig att creme/champagne/beigt, khaki/olivgrönt, vinrött, vitt, mörklila, nougat, brunt osv.
På våren/sommaren tycker jag att fräscha färger är t.ex. ljusblått och sand/beigt/champagne. På hösten kan brunt, vinrött etc. - alltså lite "mörkare färger"
vara väldigt snyggt!