Färga en urtvättad vojlock???

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fortfarande Grevinnan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 810
F

Fortfarande Grevinnan

Någon som gjort det och vet vad färgen kostar???
Vojlocken är hel och ren men otroligt urtvättad........

Sv: Färga en urtvättad vojlock???

Gå in i närmaste matvaruaffär eller annan affär som äsljer färgmedel som man antingen tvättar i maskin eller för hand...

Går alldeles utmärkt att färga både nya och gamla schabrak/vojlockar med...

Hur tror du jag fått fatt i alla mina ROSA genom åren ;)

färgningssalt och färgmedel kostade ca 60-70kr för mig förra veckan.

Textilfärg finns nästan överallt och kostar från en femtiolapp upp till en hundralapp. Kolla vad det är för material i vojlocken först så du köper rätt färg - bomullsfärg biter inte det minsta på syntetmaterial, och jag gissar att syntetfärgen inte fungerar särskilt bra på bomull heller.

asfalt - vis av egen erfarenhet... :angel:

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 882
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: morgaine
·
Övr. Katt Hej! Jag ska försäkra min katt men behöver då veta vad han är för färg. Vi ska göra besiktning snart men vill försäkra han innan det...
Svar
8
· Visningar
608
Senast: Filippa
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka