Färga ridhjälmen??

corre77

Trådstartare
Min JW hjälm börjar att bli solblekt, jag undrar om någon har provat att färga hjälmen eller har något annat bra tips på hur man får hjälmen svart och fin igen??

Sv: Färga ridhjälmen??

Det är inte bra att färga, materialet kan försvagas av färgen (=kemikalier). Köp ett överdrag eller en ny hjälm i stället.

Jag har samma fråg som du.
jag har en brun hjälm som är solblekt och skulle vilja färsöka bättra på den bruna färgen, men hur?

( jag har redan köpt en ny hjälm men ville snygga till denna lite och ha till vardags hemma. )

Hur gammal är hjälmen? Det känns som att det borde ta några år för den att blekas, och då är det kanske ändå dags att byta ut den mot en fräsch?

Även om den är ny så är det troligtvis inte en bra ide att utsätta den för en färgning iom kemikalierna.

Min jw är knappt 2år gammal.

men jag menar om det finns något annat sätt än riktig färgning ( inte så som man gör med kläder )
om man har fått en liten rispa går det ju att ta en tuschpenna och måla i men det känns som överkurs att måla hela hjälmen med en brun tuschpenna..

Nu har jag sprayat min jw hjälm med svart mocka spray ( som man har till skor) den blev som ny!!!! Sprayade den två gånger. Rekommenderas!

Hur blir hjälmen solblekt? Min första sammetshjälm är snart 20 år gammal och den är fortfarande inte blekt (OBS den används inte längre har bara kvar den som minne :D)

Liknande trådar

Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
404
Senast: Hedwig
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
803
Senast: Blyger
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
937
Senast: Bison
·
Hemmet Har äntligen fått ett rum ledigt som ska byggas om till enbart klädkammare. Först ville jag ha en lyxig walk in closet som var öppen där...
Svar
0
· Visningar
278
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka