Färger på prestige sadlarna?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare piggis_83
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 074
P

piggis_83

Vilka färger finns dom i? Främst Golden star, men även andra hoppsadlar. Svart och ljusbrunt bara eller? Hur "ljus" är den ljusa?
Passar den på en fux (rätt ljus han oxå!) ??

Hoppmodellerna som finns är Golden Star, Paris, Paris D... finns det fler?

Sv: Färger på prestige sadlarna?

piggis_83 skrev:
Vilka färger finns dom i? Främst Golden star, men även andra hoppsadlar. Svart och ljusbrunt bara eller? Hur "ljus" är den ljusa?
Passar den på en fux (rätt ljus han oxå!) ??

Hoppmodellerna som finns är Golden Star, Paris, Paris D... finns det fler?

gå in på www.equalityline.se o kolla på hoppsadlar - den snyggaste o skönaste är michel robert d, sen finns det ju den nya meredith d - gå in o kolla så får du se ....:rofl:

okej så du har båda eller? :smirk:

jag har tänkt mig en golden star, eller ngn beg. Har gjort lite mer efterforskningar nu hehe o kommit fram till att golden star nog bara finns i svart o tabacco. frågan är vilken som e snyggast på en fux? vad tkr ni?

Skulle velat ha en mörkbrun.... svart tkr jag inte är så fint, men det är ju klart praktiskt. har varit lite negativ till ljusa sadlar/ljust läder men jag vet inte? om det inte är jätteljust så är det helt ok. blir det lätt synliga fläckar som inte går bort??

Finns det träns oxå från Prestige?? vad finns det annars för snygga matchande träns OM golden star (tabacco) passar hästen?

Jag skulle lätt ha köpt en brun, oavsett färg på hästen. Det finns Prestigeträns som matchar sadlarna, de är fina men inte som tex HG tränsen:love: Lycka till med sadelköpet:D

Ska du köpa ny eller begagnad? Från och med i år så har Prestige ändrad sin tabacco färg, nu är den MKT mörkare, typ chokladbrun. Jag tycker den gammla var finare för den blir så snygg efter att man användt sadeln ett tag. Men vill du ha mörkbrun så köp en ny.

Finn träns, martingal, förbyglar etc, kolla www.prestigeitaly.com Där kan du även se några sadlar med den nya färgen!

GS blir det inte fläckar o sånt på, men på Paris och andra som är i kalvläder så gör det det. Har ju själv en Venus D och lädret är väldigt känsligt. Men det är supermjukt och ger ett helt överlägset grepp så man får ha överseende med att det blir lite småprickar häsr och där. det är ju inget som syns om man inte kollar noga.

Skulle nog rekommendera dig en beg. Paris D framför en ny GS!

tack så mkt! ska kolla in där :)
det spelar eg. inte så stor roll om det blir en beg. eller ny (bara det passar hästen), vill ju HELST ha en prestige men det ska ju passa hästen oxå :crazy: och inte bara mej...
Jag har bara fått tag i en beg. prestige, vet ej modellen dock. ska ju åka till affären om en liten stund o se om det finns fler prestige (nya modeller) som jag kan prova.

hittade stigläder (prestige) på henrikssons, kostade typ 1000 men de verkar bra, så OM det blir en prestige sadel så måste jag ju ha såna oxå :) sadelgjord me hehe....

förvisso har jag mörkbrunt läder till min andra häst, så det hade varit lite mer variation med tabacco. och den mörknar lite när man använt den oxå eller?

kan tänka mig att paris är bättre än GS, men jag lägger inte 17' eller vad parisen kostar på en unghäst, så vida jag inte hittar en beg. förstås.

Kolla på annonsdirekt, jag brukar hitta massa Prestige-sadlar där. Jag tycker att Prestiges gammla tabacco-färg är jättefin på fuxar, jag har ju det på min! ;) Och jag rider ju dressyr också tom, haha. Det mörknar ganska mkt om det är kalvläder, min sadel är djupt mellanbrun skulle jag säga.

Svart tycker jag iaf inte att du ska ha. det blir så skarpt, skär sig lite. Jag hade svart dressyrsadel först, men bytte till brun. :angel:

jag fick se tabacco färgen i hästaffären idag, superfin. GS:en hade 2 färgad sits, en ljusare tabacco o en mörkare. Är det samma på alla GS/alla modeller?
Svart tycker jag är lite tråkigt, så det blir de nog inte (om jag får välja).

Sen i andra hästaffären så blev jag tipsad om att ta en paris istället för gs (om den passar). för han tyckte parisen va mkt bättre o mer kvalitet (han nämnde bl a att den hade kalvskinn istället).

längtar tills måndag! hoppas prestigen passar nu!

har en paris hemma nu oxå, en ny som ska provas :bump:

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 470
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
723
Senast: cowgirl81
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 637
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående... 2 3
Svar
50
· Visningar
5 045
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V