Färger till fjording x)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kryptonit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 422
K

Kryptonit

Vilka färger passar till fjordingar vs inte? Lite dum fråga kankse men.. Har undrat länge vad andra fjordägare har :idea:

Sv: Färger till fjording x)

Det brukar inte funka med creme och beige till ljusbrunblackar, det liksom försvinner in i hästens egen färg :p
Men det kanske skulle kunna funka på en mörkare brunblack...

Min fjord är väldigt fin i marinblått, ljusblått, mörkgrönt, svart och vitt, så det är färgerna som jag använder till honom.
Jag har sett folk som har vinrött till lite ljusare fjordar och det har varit riktigt snyggt. Musblackar borde passa i ungefär samma som skimlar tror jag.

Jag glömde ju brunt! Det är den snyggaste färgen till ljusbrunblacka fjordar! :love:

Hejsan, till fjordstoet jag red innan hade vi massor med rött, även blått, men mest rött. Passade jättebra = )

Svart, vitt, marin, ljusblå, Mörk & ljus lila :cool:

Jag tycker tvärt om att fjord är jättefina i beige ioch creme. Vår har ett jättefint schabrak i beige, med ett kantband i mörkbrunt. Men det är nog tack vara det kontrasterande kantbandet det ser bra ut. Utan det är det lätt att det smälter in lite väl.

Jag tkr fjordingar är fina i pastellfärger. Men även vitt, marinblå och viss grön kan vara fint.

Fjordingar kan vara så olika i färgen och passar således olika bra i olika färger...
Min kille passar väldigt bra i mörkblå-mellanblå färger men mindre bra i de som jag gillar, rött och skogsgrönt...

Vilka färger passar till fjordingar vs inte? Lite dum fråga kankse men.. Har undrat länge vad andra fjordägare har :idea:

Grönt, brun och blå passar alla fjordfärger tycker jag. Själv så har jag rosa, svart och grön till mitt sto. Även grått är jättesnyggt om man har en ljusare fjord. Något som inte passar är rött, tycker jag iaf. :)

Nja... för min del tycker jag inte riktigt allt... men säkerligen flera färger än de jag nämnde... Guld passar de säkert i... men för mig tycker jag de ser lustiga ut i grönt eller rött... kanske brunt eller cremé vilket jag annars tycker passar oerhört bra på svarta hästar också

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Skola & Jobb Det kan vara så att jag har jobb på gång som allt-i-allo/vaktmästare. Idag var jag där för andra gången och träffade killen som ska...
Svar
10
· Visningar
1 045
Senast: Cambrie
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
972
Senast: Sonic76
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
441

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka