Sv: Färger

det beror ju på vilken gulfärg han har..snyggt med svart på en häst som är gul och har svart man och svans liksom brunt om den har brunare man ochsvans..tycker om när det ser rent och genomtänkt ut!Behövs liksom inte vara en massa extravagant med fäger och dylikt.

Undrar också vad det är för sorts färg på hästen?
Men håller med föregående att det ser snyggt och stilrent om man håller sig lite till hästens "egna färger". Färger på schabrak, grimmor osv. kan vara (beroende på hur hästen ser ut) svart, brunt, nougat, creme, beigt, olivgrönt, mörkgrönt, vinrött, och mörkblått tycker jag. Bara en enkel väldigt basic färg, håll dig till samma färgskala och växla inte för många färger sedan. Ser bara mer "skrikit" ut då.. :)

Svart sadel och träns är snyggt också typ creme, nougat och beige på schabrak och "övrig" utrustning.

Även mörkgrönt och vinrött kan vara snyggt lite beroende på vilken "gul"färg hästen har.

Annars går ju alltid svart hem, precis som tidigare talare sagt.

/Emma

Hon är ganska mörkt gul med inslag av mörka hår här och där. Svårt att förklara men jag har tyvärr ingen bild. Har inte fått hem henne än! :bump:

Liknande trådar

Övr. Katt Vad tusan är det för färg på mitt yrväder ?:) mörkt ansikte,mörka tassar. Undersida svans lite randig. I visst ljus svart/grå, i annat...
Svar
7
· Visningar
769
Senast: Sassy
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 912
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: morgaine
·
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
265

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Dalmatiner

Hästrelaterat

Tillbaka