• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Elina_307
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 42
  • Visningar Visningar 2 448
Sv: Färger?

träns o sadel försöker jag matcha färg på men jag har ju lite olika färger på schabrak, som passar till lite olika kläder jag har med... Har en svart o en brun uppsättning träns/sadel.

Är ett riktigt matchningsfreak så självklart ska blandar jag inte hel vilt. Allt läder ska vara i samma färg. Har olika uppsättningar schabrak, benlindor, benskydd som passar ihop. Köper mest bruna,marinblåa,vita och beiga saker som alla är lättmatchade:)

Hart två färger som jag kör som bas i min Hästs garderob.
Svart och Blått.
Har även lite udda färger i samlingen men köper jag nytt så försöker jag köpa i dessa 2 färger.

Försöker matcha lädret med varandra och ha i samma färg vid ridning då. Dvs. sadel och träns ev. benskydd m.m. Försöker sedan kombinera färgerna jag har på mina ridkläder och hästens schabrak.

Tycker det är tråkigt med bara En färg. Gillar blått, brunt och creme till min fux.
Även svart, ljusblått och grått.

Sadel och träns ska ha samma färg, shabrak och vojlock ska matcha med hästen och sadeln. och vid tävlingar ska det även matcha med mina kläder.

självklart har hästen bara EN färg på sadeln/träns/martingaler (mörkbrunt). Tycker det är fult med olika färger/nyanser där!
I början hade jag mest mörkgrönt till min fux, men det blir ju tråkigt i längden så nu har hon lite olika färger.
När jag tävlade hade hon brunt o creme, för hon passar så bra i dom färgerna o dom e snygga att matcha.
Till vardags har hon mörkblått, mörkgrönt, brunt, creme, beige, olivgrönt o duvblått (typ ljusblå/grå). Även lite grått.

Jag tänker väl en del på matchningen, men jag måste inte ha samma färg på ridbyxor, shabrak o lindor typ ;)
När det gäller mig så ser jag väl till att strumpor, ridbyxor o jacka passar någorlunda bra ihop.

Jag blandar vilt. Nästan i alla fall. Jag förösker ju ha samma färg på sadel och träns och sånt (svart) men på schabrak och lindor så har jag mst bara valt färger somm skulle passa till en skimmel och som jag tycker är fina. När det gäller kläder till mig tar jag bara en färg som är fin och tänker definitivt inte på huruvida sockarna matchar med mina ridbyxor när jag köper sockar då tex.

Kanske ska lägga till att det är förstahästen så det har mest blivit grejer i de färger som fanns. Däremot försöker jag göra så att jag letar efter benlindor med samma färg som schabraken hemma och tvärtom, så att jag får par som matchar. Täcken och sådant, det försöker jag däremot inte matcha eller hitta i någon speciell färg, likadant med mina kläder. (undantag tävling)

Senast ändrad:

Sadel och träns måste alltid vara i samma färg tycker jag. Jag matchar alltid schabrak med lindor eller benskydd. Jag tycker om när det matchar.

Tycker oxå det är snyggt om sadel och träns är i samma färg. Tyvärr kan jag inte ha det så då den svarta fina sadel jag har visade sig vara lite sne i bossorna :( (red aldrig i den då ponnyn inte var inriden vi det tillfället) så jag fick istället låna en gammal brun sadel från min kompis. Men den duger :) (funderar på att laga hällorna o färga den i en brun fin färg om det finns)

Att försöka matcha schabrak o ridbyxor är gansla lätt :angel: har bara ett par svarta o ett par blåa helskodda ridbyxor som är lätt att matcha till schabraken. Vill man vara lite fin kan man använda dom blåa ridbyxorna o antingen det blåa, gröna eller det creme färgade schabraket...då ser vi lite finare och duktigare ut än om vi skulle rida som vi brukar :angel: ;)

Självklart ska det matcha ;) Men ibland kan jag köpa något udda bara för att jag vill :p

Färger? Vadå, ska allt MATCHA också?? :eek: ;) :D
Jag är inte så bra på det där.... jag har två bruna sadlar men ofta blir det svarta träns. Men jag skärper mig när det är tävling. :D

sadel,träns och martingal i samma färg (svart).
annars är det mest mörkblått som gäller, benskydd, grimmor, täcken, merparten av schabrak.
lila, grön, svart, vinröd fungerar också.
på tävling är det mörkblå kavaj, hjälm, vita byxor och till stumpan är det mblå skydd, mblått resår på martingalen, vitt schabrak med mblå kantband. regnbågsfärgade tyglar.:D

skulle vilja ha blåfodrat träns och blå gummityglar

Det viktigaste är att lädret alltid matchar!!! Jag pallar inte annars!
Sen matchar jag alltid mina kläder + hästens schabrak etc. på typ
träning, rider man hemma så kan jag ju släppa lite på principerna,
men allt MÅSTE vara stilrent och får inte skära sej eller skrika.
Huh:eek:

fälttävlansnörd skrev:
Det viktigaste är att lädret alltid matchar!!! Jag pallar inte annars!
Sen matchar jag alltid mina kläder + hästens schabrak etc. på typ
träning, rider man hemma så kan jag ju släppa lite på principerna,
men allt MÅSTE vara stilrent och får inte skära sej eller skrika.
Huh:eek:

SAMMA HÄR! :eek: .

ALLT läder ska vara svart, sen schabrak, lindor, benskydd, luvor osv måste oxå matcha varandra, kör mycket blått, men de kan ju vara i vilken färg som helst, bara att de alla sakerna matchar varann och matchar mina ridkläder OCH hästens färg! :D

Machningsfreak? *räcker upp handen!*

Lädret är i brunt.
Inga svarta läderdetaljer hos mig!
Sen annat köper jag lite hej vilt i färger som är fina.
Men hon har en del rosa saker för att kunna matcha! :D

har inte riktigt hittat vilken färg han ska ha...men brunt läder hade jag velat begränsa mig till...men svårt att hitta en någerlunda billig sadel i brunt tyvärr, tips ngn...
vilken färg tror ni han skulle passa i?
Memo
funderar på beige-brun-eller mörkgrönt:love:

Senast ändrad:

Ja, alltså bara sadel och träns är i samma färg så är det huvudsaken tycker jag :D

De flesta sadlar finns väl i iaf brunt och svart. Kieffer, Crown,Pessoa,Frank Bains,Zaldi är väl medeldyra(billiga) sadlar som finns i brunt!

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 897
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: morgaine
·
Utrustning Jag har fått 100 st gamla tryckimpregnerade staketstolpar. Nu funderar jag på att olja in dem med roslagsmahogny för att de ska hålla...
Svar
7
· Visningar
301
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?