Färglägga en GIF bild i photoshop

Mirre

Trådstartare
Håller på med kort till sonens kalas och hittade jättesöta bilder, som man kunde ladda ner och färglägga själv. Tänkte göra det i ps men det går inte. Allt blir i gråskala. Så hur gör jag?
Orkar inte färglägga alla kort för hand ju :p

Sv: Färglägga en GIF bild i photoshop

Problemet är att den bilden är i gråskala och då öppnar ps gråskalan.
Skapa ett nytt dokumnet i ps dvs nytt blad och klistra sen in bilden så har du alla färger

Sv: Färglägga en GIF bild i photoshop

Nu minns jag inte om det är annorlunda beroende på vilket format bilden är sparad som men annars går du bara in under Image > Mode > och väljer ett alternativ som innebär färg tex RGB :)

Liknande trådar

R
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 255
Senast: Kirre
·
Fritid Hur gick ni till väga? Jag har gett Photoshop ett antal halvhjärtade försök genom åren och sitter nu och försöker lära mig...
Svar
13
· Visningar
920
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 221
Senast: starcraft
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 952

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka