Färskfoder

Sv: Färskfoder

Du ska beräkna fodermängden på förväntad vuxenvikt, inte nuvarande vikt!

Mina äter VoH m lax, två hanar a 19 månader och en på 3½ år, alla väger 22-23 kg. De äter mellan 1½-3 kg mat tillsammans per dag, beroende på aktivitetsnivå.

Ja det har jag gjort, beräknat ungefär 1,2 kg per dag uppdelat på 3 mål men jag har gett henne till frukost och eftermiddag nu första veckan och då sa de på VoH att jag kunde ge 500g per mål.

Min rottis på 35 kilo äter mellan 800-1000 gr/dag, lite beroende på aktivitetsnivå för dagen.. Man får fodra lite utefter hunden ser ut också, 2% av hundens vikt är bara ett riktvärde :)

Blir så glad av era svar, även fast jag läst på och funderat innan jag började så är jag så osäker nu när jag är nybörjare. Det enda jag är säker på är att jag valt rätt iaf :)

Liknande trådar

Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
701
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 225
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 677
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 616
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka