Fårskinnsilägg i benskydd

Streiff

Trådstartare
Jag har ett par framsenskydd i läder med massa remmar som knäppning framtill. Funderar på att köpa fårskinnspaddar att lägga i skydden. Blir de still om man bara lägger den i eller måste man fästa dem på något sätt??

Någon som har erfarenhet av det???

Sv: Fårskinnsilägg i benskydd

jag hade sånna till ponnyn, och dom låg stilla.
Numera har jag sånna som inte går att ta bort och det är opraktiskt :p

jag har såna lösa just nu i mina senskydd för hästen får skav annars...och de ligger helt stilla.

Låter ju bra. Var lite orolig att de skulle glida, men då vet jag det. Tack för hjälpen!

Kan också meddela att mina ligger bra i skydden :)

Jag köpte till ett par fårskinnspaddar till mina flexisoft senskydd. De blev väldigt mycket mindre och jag kan verkligen inte ha fårpaddarna i när ja har skydden på storhästen. Bra med lösa för då kan jag ha samma senskydd på båda ;) Jag rekommenderar dig att köpa löstagbara!

Jag hade ett par och de låg INTE stilla. Men som sagt, det är nog lite bereonde på pass formen. Mina inlägg var lite förstora! Men tror heöt klart att det kan funka :)

Det funkar säkert. Mina fästs med kardborre, så de ligger iaf still :)

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
531
Senast: Elo
·
Hemmet Vart tvungen att köpa ny kaffebryggare med kort varsel då den gamla gick sönder. Valet föll på en Wilfa då den hade ett par saker jag... 2
Svar
27
· Visningar
896
Senast: TantAgda
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
687
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 287
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka