Sv: Fårskinnspad under bomlös?
Jag lånar tråden lite. Jag har en Espaniola (som ju har egna paneler), men jag funderar på att köpa en fårskinnspad eller ett fårskinnsschabrak (sånt som inte är fårskinn under hela undersidan).
Antar att jag får välja en pad/schabrak som inte har "fluff" synligt vid "bakvalvet" på paden, för att det inte ska bli konstigt ihop med sadeln som ju är rätt "fyrkantig" baktill.
Men funderar på vad jag ska köpa för pad/schabrak? Funderar på fårskinn under sadeln som tryckavlastande etc, eftersom jag inte är vidare smal. Och så ska hon klippas så kan vara skönt att ha fårskinn när det är vår (då brukar hon vara lite mer skavkänslig, resten av året är hon inte skavkänslig).
Vore ju smart att köpa en pad/schabrak som jag kan ha nytta av länge, även om jag byter sadel, eller om jag köper en hoppsadel tex.
Hööks dressyrschabrak med fårskinn?
Hööks korrektionspad? (såg i affären men har inte sett på nätet). tyckte att den var lite "klumpigt gjord" mitt på där fram och bak-fickorna möts liksom. Fanns utan "fluff" baktill.
Mattes fårskinnspad utan "fluff" bak?
Mattes korrektionspad utan "fluff" bak? (på en del websidor står det storlek M eller L, på andra sidor står det att man kan välja mellan dressyr/allround..?). Hittade för 1200 kr på en sida.