Fårskinnspad???

HannaZ

Trådstartare
Hej!

Undrar vad ni har för erfarenhet av fårskinnspad och i vilket syfte använder ni den?

Kan det vara bra om hästen fått knutor i sadelstaden?
Vet att det inte är sadeln för han har inte ridits på flera veckor och de har kommit nyligen.
 
jag använder de för att de e snyggt
men de e bra om hästen har knutor i ryggen, ja!
 
du kan även lägga den direkt mot hästryggen, om hästen har knutor!

Eller skaffa en fårskinnsvoilock, tror det finns en på hööks faktisk
 
Jag som är mycket emot paddar använder den just nu :eek: eftersom jag har precis köpt en häst som har en utpassad sadel,som blev utprovad när hon var fullt musklad,men när hon kom till mej var hon i princip bara skogsriden den senaste året så hon är alltså inte musklad vilket gör att sadeln glider fram,därför! :smirk:
 
fårskinnspad kan man använda om hästen har fått knutor,om sadeln inte sitter riktigt bra m.m
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Är lite sugen på ett fautras-släp så undrar om någon har erfarenheter av dem och är nöjda? Vilken modell isåfall och tycker ni att...
Svar
16
· Visningar
555
Senast: Angel
·
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
738
Senast: skiesabove
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
330
Senast: liiinnea
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 843
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp