Fårskinnspad.

Sv: Fårskinnspad.

Det måste väl finnas fler som har fårskinnspaddar under sina sadlar?

Jag tycker inte att mina ligger bra inder sadeln.. själva sadeln ligger på luddkanten så det är bara lite ludd som sticker ut på sidan, jag skulle vilja ha sadeln innanför kanten.
så jag ville se hur era paddar ligger för jag ittar inga som ligger bra på mina sadlar...

Har du en "luddkant" på ovansidan av padden måste ju sadlen i princip liggar helt innanför! Annars blir det ju mkt mer tryck där!

Har L i Mattes till min wintec 17,5" eller 17" (minns inte :o). Provade ut i butiken på en likadan sadel och jag kan INTE ha mindre.

Bilderna är kanske inte de bästa iofs :crazy:

DSC02314.jpg

PICT1448.jpg

Såg att du fattat det med luddkanten nu, sorry ;)

Utan luddkant hade jag behövt iaf en storlek mindre. Men den ligger inte lika bra tycker inte jag. Det var därför jag valde den med kant, jag tycker den är rätt ful egentligen :o

Mattespadd utan luddkant där bak, det är snyggast tycker jag;)
21387341.jpg

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
419
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 674
Senast: morgaine
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka