Fårskinnspadd

domino

Trådstartare
behöver jag... Det finns ju en hel del på marknaden i olika prisklasser. Såg att Börjes har en billig? Hur är den? Jag ska bara använda den ett tag tills min häst har musklat sig lite mer...

Ge mig gärna tips på vilka som är bra och vilka jag ska hålla mig borta från!

Sv: Fårskinnspadd

jag köpte en från börjes, av precis samma anledning som du behöver en.
och jag tycker den är bra. Min syter har köpt en för 300:_ mer och de är istort sett likadana ingen skillnad alls.

Okej, det låter ju bra. Vill ha en som varken är för tunn eller för tjock. Men den är av bra kvalitet och äkta fårskinn? Har ju inte möjlighet att känna o klämma på den i butik! :galen:

Senast ändrad:

Jag har en Mattes med rygg kanal ska du köpa en så köp en med
ryggkanal!!!!! <-- viktigt

nanni skrev:
Jag har en Mattes med rygg kanal ska du köpa en så köp en med
ryggkanal!!!!! <-- viktigt

En urdum fråga kanske :crazy: , men vad menar du med ryggkanal? Är det när det är sömmar som på en vojlock/schabrak?

jag har en Christ Horsedream..kostar lite mer. men det är klart den bästa på marknaden!!

Chlo skrev:
En urdum fråga kanske :crazy: , men vad menar du med ryggkanal? Är det när det är sömmar som på en vojlock/schabrak?

Med det menar jag att det inte e något lammull vid ryggraden så den blir helt fri,, annars mår inte alla nerver så spec bra har jag hört

Har svårt att tänka mig att nerverna skulle komma i kläm under förutsättning att sadeln inte blir för trång pga paden.

Jag köpte min fårskinnspad från www.lillhastenistav.se. Kostade ca 600 kr och är av bra kvalitet, något tyskt märke.

nanni skrev:
Med det menar jag att det inte e något lammull vid ryggraden så den blir helt fri,, annars mår inte alla nerver så spec bra har jag hört

Okej, tack då vet jag. :)

Jag har fårskinnspaden från börjes och jag kan säga att den är inte lika tjock och stötdämpande som de dyrare man kan hitta i andra butiker - men det gör å andra sidan att "ryggkanalen" inte blir för smal - plus att den inte tar för mkt utav vidden på sadeln. Den är nåt mellanting mellan begreppet "pad" och "vojlock" tycker jag.

Jag gillar den och tycker den är snygg under sadeln - använder bara den, ingen vojlock.

Okej tack för ett bra svar!

Någon som vet var man kan få tag på den med fri ryggkanal??

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
751
Senast: Görel
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 729
Senast: Edla
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 225
Senast: MiniLi
·
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
761

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka