fårskinnsvojlock

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mysis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 174
M

mysis

har funderat över att köpa en fårskinnsvojlock. Min häst får lite pälsskav av sin vojlock och schabrak (inte av sadeln utan av tygkanterna). Har hittat en svart nedsatt från 1498 till 599 vilket är ett rätt bra kap om det nu är bra med fårskinnsvojlock. Blir det varmt på sommaren?? Funkar den mot skav, den bränner väl inte som Teddypads gör? Tänkte få lite råd innan jag fattar beslut om köp..

Sv: fårskinnsvojlock

Får hästen alltid skav? Min får skav av just kanten på schabraket nu när han fäller. Tar lite pälsglans där det skaver så blir det bättre!

Sv: fårskinnsvojlock

Min fårskinnsvojlock ger inte skav( får också efter tygkanterna).

Bränner (absolut) inte som teddy.

Tycker den är ganska bahaglig på sommaren trots allt, men jag kanske inte skulle ge mej ut på en mer krävande tur med den under sadeln.. Det är ju trots allt ull och ull värmer ju ffa.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 836
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 203
Senast: kma
·
Hästmänniskan Kostnadsförhandlingar med vänner Skriver åt en vän som vill vara anonym: Person X har en medryttarhäst som hon rider 2 dagar i veckan... 2
Svar
22
· Visningar
5 950
Senast: Tassa
·
Dressyr Frågar åt en vän då jag inte är helt bestämd själv över vad problemet kan vara och känner att jag inte kan ge så bra råd. Alltid svårt...
Svar
10
· Visningar
1 869
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka