Bukefalos 28 år!

Fartig låt med 20-talstema

Wysiwyg

Trådstartare
Idag på IWn spelade instruktören en låt jag vill hitta igen. Den är lite fartig (sådär så den passar till konditionsintervaller) och lugnare emellanåt. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva den utan att låta som en tant men ja: den är modern och lite remix-ad med inspiration från 20-talets musik om det ger någon uppfattning. Kom genast att tänka på tyg The great gatsby när jag hörde den men den finns inte med på deras låtsamling på spotify (eller jag hittar den i vilket fall inte).

Det är inte A little party never killed nobody men lite liknande. Det är folk som sjunger emellanåt men om vad jag glömt (tänkte skriva ner någon låtslinga men var för upptagen på att dö andningsdöden på walkern :D).

Så, någon som kan lista ut vad jag menar för låt? Lite vaga beskrivningar (kanske :angel:) men jag tror låtar blivit funna på buke med mindre att gå på!
 
Idag på IWn spelade instruktören en låt jag vill hitta igen. Den är lite fartig (sådär så den passar till konditionsintervaller) och lugnare emellanåt. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva den utan att låta som en tant men ja: den är modern och lite remix-ad med inspiration från 20-talets musik om det ger någon uppfattning. Kom genast att tänka på tyg The great gatsby när jag hörde den men den finns inte med på deras låtsamling på spotify (eller jag hittar den i vilket fall inte).

Det är inte A little party never killed nobody men lite liknande. Det är folk som sjunger emellanåt men om vad jag glömt (tänkte skriva ner någon låtslinga men var för upptagen på att dö andningsdöden på walkern :D).

Så, någon som kan lista ut vad jag menar för låt? Lite vaga beskrivningar (kanske :angel:) men jag tror låtar blivit funna på buke med mindre att gå på!

Icona pop har en låt med lite 20-talsflirt, den heter Emergency och känns rätt gymvänlig.

Nu vet jag ju inte ens om låten du söker framförs av en eller flera personer eller om det låter som kvinnor eller män som sjunger - men jag chansar ;)
 
@Blueberry Superbra förslag men det är inte den tyvärr! Jag troooor det är både en kvinna och en man som sjunger (eller flera kvinnor och flera män) och att det är något med att "here we come" eller ngt sånt. Väldigt utförligt, jag vet. :D
 
@Tranan Också ett toppenförslag! Dock var låten jag söker lite mer basig och "pumpig" emellan sång-delarna så att säga.
 
Kolla Parov Stelar - Booty Swing eller Parov Stelar - All Night
 
Har inte en aning om vad som kan vara inne just nu som liknar 20-tal - men Manhattan Transfer hade några 20-talsinspirerade (men inte pump kanske). Max Raabe och Palastorkestern är också tydligt 20-talsinspirerad. Men kom på att det nog inte heller är något pump ...
(varför skrev jag ngt ö h t? Datorn krånglar och jag väntar på hjälp från IT så att jag kan jobba vidare...)
 
@Tranan Det är tyvärr ingen av låtarna jag letar efter :( Kollade mer av den artisten på spotiy, för det är verkligen jättelikt (minus dunk då), men hittade ingenting.

@mooi :love: Älskar Parov Stelar! Men tyvärr inte han heller :( Har försökt leta bland lite remixer för det är också jättelikt men inte hittat något.

@mamman :D Kollade upp båda och är ingen av dem!

@lil-sis Tyvärrr inte!

Tack för alla förslag!! :D Men det verkar vara som att hitta en nål i en höstack. Får gå på hennes pass igen och fråga efteråt!
 
@Wysiwyg Min sambo är ett stort fan av electro swing, han har lovat att leta litegrann.

Jag tänker på Shut up and dance med Kitten and the Hip, men är inte särskilt bra på genren :p

Edit: Eller kanske Lyre Le Temps?

 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp