Fasta / rörliga skaklar

• Körning
  • Trådstartare Trådstartare Ramona91
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 975
R

Ramona91

Vad är egentligen bäst, fasta / rörliga skaklar?
Vad tycker ni? :)

Ska försöka köra in mitt sto och vill ju att det ska gå så lätt som möjligt! :smirk:

Tacksam för svar!
kram Nicole

Sv: Fasta / rörliga skaklar

Vad menar du med fasta / rörliga skaklar?

För en inkörd häst ska inte skaklarna spela någon roll, om det är det du tänker på.

LIA

Sv: Fasta / rörliga skaklar

Rekade skaklar är väl ganska ovanliga, tror bara nån enstaka har gjort så på några vagnar annars hittar man det på äldre bruksredskap.

Har du tillgång till rekade skaklar kan du nog köra in med dom men sen brukar draglinor och svängel vara vanligt.

Jag avråder från att du själv försöker köra in ditt sto!
Tyvärr kan olyckor hända lätt och när man själv är ovan är det ännu lättare att skrämma hästen.
Ta kontakt med någon som kan lära både dig och hästen mer om körning! :)

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag ska åka tåg med min nya katt Mezzi ( har haft honom i 3 veckor och han är 5 månader gammal) i 5,5h på fredag. Har försökt...
Svar
5
· Visningar
383
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 057
Senast: Mli
·
Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 376
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 268
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31