Lena Furberg
Trådstartare
Usch, igår hittade jag (redan!!
) årets andra fästing på min Beauceronvalp - och fler lär det bli, för han tillbringar flera timmar varenda dag i skog och mark. SUCK!! Vad jag avskyr dom små uslingarna...
Och inte ser man dom ju, heller, i hans svarta päls (det var faktiskt en av anledningarna till att jag inledningsvis funderade på en Rhodesian Ridgeback istället!)
Vad har ni för erfarenhet av diverse fästinghalsband?? Det finns ju en ÖRTvariant, fungerar den alls? Excalibur rekommenderade veterinären. Jag tycker bara det känns så otrevligt med en sån stark kemisk grunka på vår gosehund som vi alla pussar och kramar på dagarna i ände, inte minst vår 6-åriga lilla dotter som kramar honom EXTRA ofta!
Nån här vars hund blivit SJUK av fästingbett i NÖ Skåne???
Vad har ni för erfarenhet av diverse fästinghalsband?? Det finns ju en ÖRTvariant, fungerar den alls? Excalibur rekommenderade veterinären. Jag tycker bara det känns så otrevligt med en sån stark kemisk grunka på vår gosehund som vi alla pussar och kramar på dagarna i ände, inte minst vår 6-åriga lilla dotter som kramar honom EXTRA ofta!
Nån här vars hund blivit SJUK av fästingbett i NÖ Skåne???