Fästinghuvudet

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare _Sparris__
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 918
S

_Sparris__

Jag tror inte att det kan vara så jätte farligt om det skulle bli kvar i hunden, har fått för mig att det torkar och ramlar bort så småningom. Eller är jag helt ute och cyklar?

Sv: Fästinghuvudet

Jo, fästinghuvudet stöts, för det mesta, bort av sig självt.

Vad jag vet så kan ju inte fästingen suga mer blod iaf eftersom kroppen (uppsamlingen) är borta.
Däremot kan en smittad fästing få bättre chans att sprida det vidare.

Åker inte huvet med när jag plockar en fästing så tar jag alltid det separat.

då har jag en fråga... hur få¨r du tag på fästinghuvudet? Några knep? Jag lyckas inte med det så ofta :S

Ja har hört att det är väldigt viktigt att få me huvudet :crazy: så nu för tiden ska man ju inte vrida utan dra rakt ut för att få me huvudet.

Ja de hörde jag oxå nyligen, men det tror jag inte ett dugg på. Borde vara omöjligt. Och än har det inte vuxit ut någon ny fästing från fästinghuvudet som suttit kvar på hunden i ca 1 vecka nu.

Den som påstår sådana idiotier borde med tvång förpassas tillbaka till grundskolan.

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
973
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Efter att flertalet tänder tagits bort så har salukipojken lite svårt att äta. Han får i sig maten, absolut, men en kombination av att...
Svar
9
· Visningar
876
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 531
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 108
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Ridskoleryttare