Fästingmedel till ponny?

Färska Ponnymamman

Trådstartare
Hej, vi har väldigt mycket fästingar hos oss och jag undrar om ni har några bra tips? Jag har sökt och sett att många skriver om Ultra Shield och det verkar bra men har ni flera tips så tar jag gärna emot dem. Finns det andra medel som också är bra? Hästsalva?

Swish funkade bra för våra hästar där jag växte upp men vet ej om det finns nu? Var borta/receptbelagt en vända iaf vad jag minns. Sådant man häller på liten mängd på överlinjen med ganska lång tid mellan beroende på tryck, det fördelar ut sig i fettet typ. Giftigt.

Swish funkade bra för våra hästar där jag växte upp men vet ej om det finns nu? Var borta/receptbelagt en vända iaf vad jag minns. Sådant man häller på liten mängd på överlinjen med ganska lång tid mellan beroende på tryck, det fördelar ut sig i fettet typ. Giftigt.
Det heter Zitch Vet nu för tiden och är mycket riktigt receptbelagt så man får be en veterinär skriva ut recept. Giftigt och inte så najs men en av mina hästar är en riktig fästingmagnet så det finns inte mycket att välja på tyvärr.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 315
Senast: Kilauea
·
Fritid Nästa helg ska jag och snart 8-åriga dottern till Malmö för att gå på konsert. Har ni några tips på andra aktiviteter som är passande...
Svar
0
· Visningar
164
Kropp & Själ Kanske finns några fler fästingmagneter här.. Min mamma drar till sig fästingar utan dess like, vi bor i ett nästan extremt...
Svar
1
· Visningar
271
Senast: Sassy
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 378
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka