Fått beställning!

Sv: Fått beställning!

kl

hur sniken får man vara??

har dom råkat göra ett misstag så kan du åtminstonde vara såpass ärlig att betala för det du köpt! behandla andra så som man själv vill bli behandlad heter det ju!

Jag beställde en dyr vara för 2 veckor sen och hade den levererad på gården dagen efter. Vi hade gjort upp om att jag skulle betala efter 3 månader eftersom jag inte hade kontanter för dagen men i torsdags dök det upp kontanter och i fredags förde jag över pengarna till firmans konto. Varför vänta när man ändå måste betala? Det rörde sig om 25,000 och jag vill kunna göra affärer fler gånger med firmor och kunna se dom i ögonen efteråt. Trots att jag är privatperson får jag alltid fakturor av alla företag och hittills har jag aldrig blåst nån på 5 öre ens. Ärlighet varar längst.

Hur kan du ens fundera på att inte betala för grejerna du har beställt!?!?! Vad är det för dumheter att knycka grejer på det sättet, jag blir helt förbluffad över att du ställer frågan överhuvudtaget.

Som företagare kan jag upplysa om att i andra änden sitter någon som sköter det företag som du har "handlat" av och som ska försörja sig på det (och som kanske har barn eller hästar som också behöver mat, vad vet jag) - det blir mycket svårare om vissa kunder tycker att företaget ska ligga ute med pengar för varor som beställts. Du får ju givetvis göra som du tycker känns bra, men tänk på att det faktiskt blir konsekvenser för andra av ditt handlande, och antagligen även för dig när de följer upp faktureringen och märker att du inte har betalat.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
28 239
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa... 2
Svar
30
· Visningar
6 066
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är... 2
Svar
27
· Visningar
6 097
Senast: Cocos
·
Juridik & Ekonomi Udda rubrik men.. Jag beställde saker från apotek hjärtat i torsdags. Valde att beställa där då de har 20% och alternativet hemleverans...
Svar
13
· Visningar
1 418

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka